Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

کمترین تعداد معامله مسکن در کلگری طی 20 سال گذشته

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به گفته یک مشاور املاک، سال 2018، شاهد کمترین تعداد معامله مسکن در کلگری طی 20 سال گذشته بوده، و در این سال تعداد فروشندگان از خریداران بیشتر بوده است.

آمارهایی که توسط Jim Sparrow و Royal LePage Solutions ارائه شده اند، نشان می دهند که آخرین باری که تعداد معامله مسکن به کمتر از 16،144 مورد در سال رسیده بود، سال 1996 بوده که در آن زمان جمعیت  و همچنین تعداد خانه ها به مراتب کمتر بوده است.

در همان سال 15689 واحد فروخته شده، که افزایش شدیدی نسبت به سال 1995 داشته، زمانی که فقط 11،257 فروخته شده بود.

طبق گزارش هیئت مدیره املاک کلگری (CREB)، فروش خانه در دسامبر 2018، در مقایسه با زمان مشابه در سال 2017، به میزان 21 درصد کاهش پیدا کرده و تنها 794 واحد فروخته شده بود.

فروش سالانه از سال 2017 به میزان 14% کاهش یافته، و در مقایسه با یک دوره بلند مدت به میزان 20% کاهش پیدا کرده است.

به گفته CREB : “بیش از 4،900 واحد برای فروش گذاشته شده است، که 30 درصد بالاتر از حد معمول در ماه است.”

به گفته مشاور املاک، Emma May، آنهایی که صبر کرده اند و منتظر به اصطلاح بازار بهار هستند، احتمالا نتایجی را که منتظرش هستند را مشاهده نخواهند کرد.

به گفته May :”من پیش بینی می کنم که در بهار، شاهد افزایش تعداد واحدهای مسکونی برای عرضه در بازار و فروش باشیم، اما مطمئن نیستم که خریداران آنها را خریداری کنند. بنابراین، در حالی که سطح موجودی بالا است، فکر می کنم که این تعداد فقط برای یک دوره زمانی کوتاه باشد.”

Ann-Marie Lurie، اقتصاددان ارشد CREB می گوید: “بازار کار و نرخ بهره وام ها هر دو در این موضوع تاثیر داشته اند.”

او می گوید: “ما رشد اقتصادی که در نیمه دوم سال 2018 انتظار داشتیم را مشاهده نکردیم، و تقاضا به اندازه کافی برای جذب عرضه بهبود پیدا نکرده بود.”

او می گوید که قرار نیست که شاهد یک “تحول سریع” باشیم و برای رسیدن به ثبات، زمان بیشتری لازم است.

به گفته May، آمارهای ارائه شده در ماه دسامبر، هم راستای آنچه که در این صنعت طی سال گذشته دیده ایم بوده است.

او در ادامه گفت: “من فکر نمی کنم که در دراز مدت شاهد پیشرفت های چشمگیری باشیم، بلکه فکر می کنم این یک روند عادی جدید است.”

او می گوید: مشاورین املکا باید اطمینان حاصل کنند که فروشندگان نسبت به اینکه باید در قیمت گذاری رفتار تهاجمی داشته باشند، آگاه هستند و همچنین با مشتریان صحبت کنند تا انتظارات واقع بینانه ای داشته باشند.”

او گفت: “این واقعا یک کار احساسی است که مردم را به طرف آن ببری، چرا که هیچ کس خوشحال نیست و این باعث ناراحتی مردم می شود.”

منبع: CBC