Friday, April 26, 2024
3.6 C
Calgary

پیش‌بینی افزایش ۷ درصدی اجاره در ونکوور در سال ۲۰۱۹

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ونکوور همیشه یکی از شهرهای گران کانادا برای اجاره بوده و هست، با این حال گزارشی که به تازگی منتشر شده پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های اجاره در این شهر در حال افزایش است.

Rental.ca در گزارش پیش‌بینی بازار اجاره مسکن سال ۲۰۱۹ خود، از نظرات و پیش‌بینی‌های ۱۶ کارشناسان و متخصص در زمینه مسکن از سراسر کشور، از جمله تحلیلگران داده، استادان، اقتصاددانان، مشاوران املاک، صاحبخانه‌ها و سیاستمداران بهره برده است.

و اما نتیجه؟ نرخ متوسط اجاره مسکن می‌تواند بیش از ۶ درصد در سال ۲۰۱۹ به صورت سراسری افزایش یابد. و در ونکوور نیز انتظار می‌رود اجاره‌ها تا ۷ درصد افزایش داشته باشند.

Ben Myers، رییس شرکت تحقیق و مشاور Bullpen، می‌گوید کاهش مسکن خالی و افزایش اجاره‌ها، پای خود را از سال ۲۰۱۸ به سال جدید باز می کنند و همچنان ادامه خواهند داشت. او همچنین به افزایش مهاجرت نیز به عنوان یکی از مسائل سال جدید اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد که قوانین سخت‌گیرانه‌تر کنترل اجاره، باعث شده سرمایه‌گذاران بیشتری املاک خورد را بفروشند و همین موجب افزایش بهای مسکن در چندین شهر شده است.

او گفت، این روند، احتمالا در سال ۲۰۱۹ هم همچنان ادامه خواهد یافت.

و گرچه ۷٪ خیلی زیاد است، اما بر اساس این گزارش در مقایسه با شهرهای دیگر مانند اتاوا (با ۹٪) و تورنتو (با ۱۱٪) عملا چیزی نیست.

منبع: dailyhive