Saturday, April 20, 2024
0.7 C
Calgary

دور افتاده ترین مکان ها برای دیدن شفق قطبی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نمی خواهیم شما را وحشت زده کنیم، اما حتما می دانید که طی دهه های آینده، خورشید وارد فاز خفتن خواهد شد، و شفق قطبی کمتر و کم نورتر دیده می شود. در این مقاله می خواهیم دور افتاده ترین مکان ها برای دیدن شفق قطبی را به شما معرفی کنیم.

Fleinvaer، نروژ

این منطقه که از بیش از 250 جزیره تشکیل شده است، کاملا بکر و و دور از دسترس است. برای رفتن به این منطقه باید از Bodø سوار قایق های عمومی شوید، قطعا این سفر ارزش آن را دارد.

هر سال از ماه سپتامبر، شب ها در اینجا طولانی تر شده و و شفق قطبی روشن تر می شود و می توان گفت این منطقه واقعا محلی است که شما باید به آن سفر کنید تا شاهد شفق قطبی باشید. به دلیل دور افتاده بودن این منطقه، هیچ آلودگی نوری وجود ندارد، پس می توانید از آنچه که می بینید به خوبی لذت ببرید.

Lapland، فنلاند

و فنلاند، حدود 200 شب در سال امکان دیدن شفق قطبی وجود دارد و هر چه که به سمت شمال بروید شانس شما برای دیدن آن بیشتر می شود. Lapland یک گزینه فوق العاده است، بخصوص اگر هنوز آمادگی این را ندارید که با تعطیلات خداحافظی کنید، با سفر به این منطقه، شما به «محل تولد رسمی بابا نوئل» سفر می کنید.

Whitehorse، یوکان، کانادا

در یوکان از زمانی که فصل اسکی شروع می شود تا ماه آوریل امکان دیدن شفق قطبی وجود دارد. پس حتی ممکن است بدون اینکه لازم باشد مثل یک آدم برفی لباس بپوشید، شفق قطبی را ببینید.

حتما برای سورتمه سواری از قبل رزرو کنید.

اگر به دنبال یک دید 180 درجه از شفق قطبی در یک منطقه دورافتاده هستید با کوه هایی در اطراف آن، این منطقه بهترین جا برای شما است. هرگز نمی خواهید صلح و آرامش این منطقه را ترک کنید.

Fogo و جزایر Change، و Newfoundland و Labrador، کانادا

Fogo و جزایر Change در بخش شمالی Newfoundland قرار گرفته اند و هریک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. Fogo منطقه ای برای هنرمندان از سرتاسر دنیا است که برای کار در استودیوهای مدرن و باورنکردنی به اینجا آمده اند. در حالیکه جزایر Change، بخشی از میراث استان می باشد.

هتل 29 اتاق خوابه Fogo Island Inn، که توسط معمار نروژی Todd Saunders، طراحی شده است، دقیقا در ساحل جزیره بوده و دید بسیار گسترده ای به اقیانوس دارد.

پارک ملی Thingvellir، ایسلند

ایسلند در سالهای اخیر به دلیل مناظر یخ زده زیبا و اعجاب انگیز، آبشارهای یخ زده، یخچالهای طبیعی، آسمان طوفانی،  و چشمه های آب گرم، شاهد افزایش محبوبیت بوده و تبدیل به یک مقصد زمستانی معروف در سطح جهان شده است. لازم به اشاره به اسب های فوق العاده زیبا و وحشی که به راحتی در منطقه حرکت می کنند نیست.

پارک ملی Thingvellir کمتر از یک ساعت رانندگی  با شلوغی Reykjavík فاصله دارد و در آنجا فرصت های زیادی برای دیدن شفق قطبی وجود دارد.

Isle of Skye، اسکاتلند

اسکاتلند شمالی در یک مدار قطبی با آلاسکا قرار دارد، به این معنی که شما شانس زیادی دارید تا بتوانید  ‘Mirrie Dancers’ را مشاهده کنید. Isle of Skye با داشتن مناظر Jurassic و آبهای بی نظیر، یک منطقه بسیار عالی برای دیدن شفق قطبی است.

منبع: DailyHive