Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

کتابخانه جدید مرکزی کلگری جزو ۵۲ مکان دیدنی دنیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نیویورک تایمز (NY Times) از کتابخانه مرکزی جدید کلگری به عنوان یکی از ۵۲ مکان برتر برای بازدید در سال ۲۰۱۹ نام برد. شماره جدید این نشریه با فهرست ۵۲ مکان برتر برای بازدید در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و با خواندن این فهرست مشخص شد که نام کتابخانه مرکزی جدید کلگری با معماری باشکوهش نیز در میان اسامی مکان‌های دیدنی ۲۰۱۹ آورده شده است.

کتابخانه عمومی جدید شهر کلگری با قرار گرفتن در رده ۲۰ این فهرست از لحاظ رتبه هم‌ردیف با جزایر ستوچی (Setouchi) ژاپن، غارهای یخی آنتاریو، پارک (MGM) لاس وگاس (Las Vegas) در آمریکا و رودخانه‌های شمالی کشور استرالیا محسوب می‌شود.

رتبه‌بندی کتابخانه جدید مرکزی کلگری با عبارت «یک کتابخانه جدید و منحصر به فرد سبب جذب رونق به مناطق مجاوری شده است که زمانی نادیده گرفته می‌شد» شروع می‌شود و این عبارت بیانگر این حقیقت است که فعالیت‌های مسئولان شهر در رونق بخشیدن مجدد به دهکده شرقی شگفتی‌های زیادی برای این ناحیه به ارمغان آورده است.

در این فهرست آمده است که این کتابخانه یک دروازه به شکل یک گذرگاه منحنی شکل ساخته شده از چوب قرمز رنگ درخت سرو دارد که مرکز شهر را به دهکده شرقی که در حال تحول و تجدید حیات است مرتبط می‌کند. این دهکده یک ناحیه پررونق اقتصادی است که محل تلاقی رودخانه‌های (Bow) و (Elbow) نیز محسوب می‌شود. در ادامه فهرست چنین می‌خوانیم:

شهر کلگری در ناحیه دهکده شرقی در سال ۱۸۷۵ ساخته شد. در مراحل ابتدایی ساخت و ساز شهری یک قلعه برای جلوگیری از رشد بی رویه تجارت نوشیدنی ایجاد شد اما این ناحیه ۷۰ سال از در حاشیه ماندن و عدم توجه رنج برد تا زمانی که سازمان شهرداری کلگری که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شده بود شروع به ایجاد تغییر و تحول در ناحیه از قبیل اضافه کردن پارک‌های تفریحی، جذابیت‌های طبیعی و مصنوعی و ساخت برج‌های مسکونی و تجاری بلند کرد.

کتابخانه جدید مرکزی کلگری توسط موسسه معماری (Snohetta) طراحی شد و ساخت بنای آن ۳ سال به طول انجامید. درهای کتابخانه در نهایت در نوامبر ۲۰۱۸ به روی عموم گشوده شد و تنها در هفته افتتاحیه شاهد بازدید بیشتر از ۵۰۰۰۰ نفر از این کتابخانه بودیم.

این که نام کتابخانه جدید مرکزی کلگری در فهرست اخیر نیویورک تایمز آمده است یک اتفاق تحسین‌برانگیز برای کلگری محسوب می‌شود زیرا که معماری جسورانه و زیبای ساختمان کتابخانه جدید مرکزی آن را تبدیل به مکانی برای عکاسان حرفه‌ای و همینطور آماتور کرده است.

کتابخانه جدید مرکزی کلگری ۷ روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب باز است هرچند که ساعات فعالیت کتابخانه در روزهای تعطیل آخر هفته با روزهای عادی تفاوت دارد. پس اگر تاکنون برای بازدید از کتابخانه مرکزی جدید نرفته‌اید الان زمان مناسبی برای رفتن به آنجا است.
منبع: dailyhive