Thursday, April 25, 2024
4.4 C
Calgary

کاهش اندک در ارزش واحدهای مسکونی کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ارزشیابی املاک کلگری ویژه سال ۲۰۱۹ کاهش اندکی در ارزش واحدهای مسکونی نشان می‌دهد. صاحبان املاک در سراسر کلگری منتظر باشند که به زودی نامه ارزشیابی املاکشان را از جانب شهرداری دریافت کنند. اعلان‌های ارزشیابی املاک کلگری روز پنجشنبه ۳ ژانویه به نیمی از جمعیت ۱ میلیونی کلگری ارسال شد و در همان روز نیز دوره ۲ ماه ونیمه تجدید نظر مشتریان شروع شد که در اثنای آن صاحبان املاک می‌توانند میزان صحت ارزشیابی املاک خود را مورد بررسی قرار دهند. نلسون کارپا (Nelson Karpa)، ارزیاب ویژه شهرداری گفت:

ما تعهد داریم که ارزشیابی‌ منصفانه و دقیقی از املاک کلگری به عمل آوریم و تاکیدات، انرژی و منابع قابل توجهی را برای همکاری فعالانه با صاحبان املاک به کار گرفته‌ایم تا پاسخ‌گوی هرگونه پرسشی باشیم که سبب دل‌نگرانی آن‌ها شده است. حال که اعلان‌های ارزشیابی املاک کلگری به صاحبان املاک ارسال شده‌اند در نظر داریم صاحبان املاک را ترغیب کنیم از دوره تجدید نظر مشتریان برای بررسی، مرور و مقایسه ارزشیابی انجام شده و یافتن پاسخ پرسش‌های خود در این زمینه استفاده کنند.

دوره تجدید نظر مشتریان از ۳ ژانویه تا ۱۲ مارس ادامه دارد.

طبق گزارش دریافت شده از شهرداری کلگری مجموع ارزش کل به دست آمده از ارزشیابی املاک کلگری به رقم ۳۰۶ میلیارد دلار می‌رسد. این بیانیه همچنین اظهار می‌کند که ارزش عادی بازار املاک مسکونی  از سال ۲۰۱۸ به بعد تنها ۱ درصد کاهش داشته است و این در حالی است ارزش عادی بازار املاک غیر مسکونی در همان بازه زمانی ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. کارپا در این بیانیه اظهار کرد:

در مجموع مشاهده می‌کنیم که ارزش واحدهای مسکونی تکی ثابت بوده است و ارزش املاک مسکونی اشتراکی یا همان مجتمع‌های مسکونی کاهش اندکی را نشان می‌دهند.

ارزشیابی یک واحد مسکونی متوسط در سال ۲۰۱۹ اکنون رقم ۴۷۵۰۰۰ دلار را نشان می‌دهد که نسبت به ۱ سال قبل ۵۰۰۰ دلار کاهش داشته است و ارزشیابی مجتمع‌های مسکونی نیز ۵۰۰۰ دلار کاهش داشته است و از رقم ۲۶۰۰۰۰ دلار به ۲۵۵۰۰۰ دلار رسیده است.

اگر نمی‌خواهید منتظر بمانید که اداره پست کانادا گزارش ارزش به‌روز شده ملکتان را به در خانه بفرستد می‌توانید مستقیم به صفحه جستجوی ارزشیابی املاک کلگری مراجعه کنید و آدرس خود را در کادر جستجو یا روی نقشه پیدا کنید و با چند کلیک کوتاه گزارش ارزشیابی املاک خود را برای سال ۲۰۱۹ به دست آورید. انتظار نمی‌رود که از گزارش ارزشیابی املاک کلگری در سال جاری خوشتان آید با توجه به این که ارزش املاک کلگری در حالت کلی سیر نزولی را نشان می‌دهد.

همه می‌توانند ارزشیابی اولیه املاک کلگری را روی سایت شهرداری مشاهده کنند هرچند ابتدا باید ثبت نام کنید تا بتوانید به اطلاعات جزئی‌تر در زمینه املاک خود شامل مقایسه‌ها، ابزارهای جستجو و مدیریت حساب کاربریتان دسترسی داشته باشید.

مردم کلگری در حین حضور در سایت شهرداری می‌توانند برای دریافت گزارش‌های آتی در زمینه ارزشیابی املاکشان به صورت الکترونیکی ثبت نام کنند زیرا به هرحال در سال ۲۰۱۹ قرار داریم و عصر عصر الکترونیک است. کارپا در ادامه افزود:

ما به بهبود بخشیدن به اطلاعات و سرویس‌های اینترنتی خود ادامه می‌دهیم که در نتیجه مشتریان می‌توانند به طور کارامد و راحت به ابزارها و منابع لازم برای مرور گزارش ارزشیابی املاک کلگری دسترسی پیدا کنند.

صاحبان املاک تا تاریخ ۱۲ مارس مهلت دارند شکایات خود را در رابطه با ارزشیابی املاک خود به شهرداری ارائه کنند و صورت‌حساب مالیات بر املاک  نیز در ماه می و ژوئن سال جاری به این افراد ارسال خواهد شد.

منبع: dailyhive