Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

جمعیت بریتیش کلمبیا برای اولین بار از مرز ۵ میلیون نفر گذشت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق آخرین گزارش آماری ۳ماهه ایالتی جمعیت بریتیش کلمبیا در حال افزایش است. ۱ اکتبر ۲۰۱۸ جمعیت بریتیش کلمبیا از مرز ۵ میلیون نفر گذشت که این اولین بار در تاریخ ایالت است که جمعیت از این تعداد فراتر می‌رود.

بین ۱ جولای تا ۱ اکتبر ۲۰۱۸ جمعیت ایالت به میزان ۲۴۶۳۵ نفر رشد داشته است که این میزان بزرگ‌ترین رشد جمعیتی است که بریتیش کلمبیا از اوایل ۲۰۱۶ شاهد آن بوده است.

طبق مطالعه انجام گرفته ۹۵ درصد از رشد جمعیت یعنی اضافه شدن ۲۳۴۲۲ نفر ناشی از جریان مهاجرت بین‌المللی به این ایالت بوده است. عامل دخیل دیگر در این مساله تغییرات طبیعی است، به عبارت دیگر اگر تعداد تولدهای زنده را از تعداد مرگ ومیرها در طول این ۳ ماه کسر کنیم همان عامل طبیعی در رشد جمعیت است. مازاد تولدهای زنده تعداد ۲۴۳۰ نفر از این افزایش جمعیتی را تشکیل می‌دهد.

همچنین بریتیش کلمبیا بیشتر از این که شاهد ورود مردم به ایالت بوده باشد شاهد نقل مکان آن‌ها  به سایر ایالت‌ها بوده است و این شاید به دلیل وجود شرایط دشوار کنونی برای تهیه مسکن و تحمل هزینه‌های زندگی در این ایالت است. مهاجرت به ایالت رشد کندی داشته است و سبب کاهش ۱۲۱۷ نفری در جمعیت بریتیش کلمبیا شده است.

در مجموع جمعیت بریتیش کلمبیا به میزان ۰/۴۹ درصد رشد داشته است. ایالت‌هایی که از لحاظ هزینه‌های زندگی برای ساکن شدن  مناسب تر بودند به طور طبیعی افزایش بیشتری در جمعیتشان رخ داده بود: در این میان ایالت‌هایی چون آلبرتا با رشد ۰/۵۴ درصد، آنتاریو با رشد ۰/۶۲ درصد، نوناووت با رشد ۰/۶۶ درصد و پراینس ادوارد با رشد ۰/۹۸ درصدی جمعیت شاهد جهش بزرگ‌تری در تعداد جمعیتشان بودند.

جمعیت کل کانادا به طور تخمینی ۱۸۳۷۱۵ نفر رشد داشته است که مجموع جمعیت کشور را به رقم ۳۷۲۴۲۵۷۱ نفر می‌رساند.

منبع: dailyhive