Friday, April 26, 2024
2.5 C
Calgary

فرصت تا آخر ژانویه برای اهالی بریتیش کلمبیا جهت اعتراض به ارزشیابی املاک

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بیشتراز ۲ هفته از زمانی که اعلان‌های ارزشیابی املاک بریتیش کلمبیا به سراسر ایالت پست شد گذشته است و اکنون آن دسته از صاحبان املاک که با ارزشیابی انجام گرفته موافق نیستند و معتقد هستند که ارزشیابی اعمال شده بیشتر یا کمتر یا صرفا اشتباه است تا نیمه‌شب ۳۱ ژانویه هر سال فرصت دارند تا درخواست فرجام‌خواهی خود را در سامانه تجدید نظر ارزشیابی املاک (PARP) ثبت کنند.

این یک سازوکار مهم در بررسی شکایات مردمی است با توجه به این موضوع که ارزشیابی املاک بریتیش کلمبیا به طرز چشم‌گیری روی مقدار مالیات بر املاک این ایالت که توسط شهرداری تعیین می‌شود تاثیر دارد.

طبق اعلام نهاد پادشاهی داوری نهایی در روند درخواست‌های فرجام‌خواهی صاحبان املاک از طریق یک اجماع عمومی انجام می‌شود که هر سال بین ۱ فوریه و ۱۵ مارس برگزار می‌شود. گوش دادن به هر کدام از شکایات حدود ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید و طی این مدت به صاحب ملک ۸ دقیقه زمان داده می‌شود تا موضوع شکایت را بیان کند و در مقابل ارزیاب‌های شهرداری نیز ۸ دقیقه زمان دارند تا از تصمیم خود دفاع کنند و به رد موضوع شکایت بپردازند.

برای کمک به بررسی شکایت صاحبان املاک از آن‌ها خواسته شده است تا در سامانه شهرداری اطلاعات مربوط به مقایسه خانه‌ها در ناحیه مورد نظر، مدارک مربوط به فروش خانه‌های مشابه و عکس‌هایی که نشان دهنده وضعیت و شرایط فعلی ملک است را ثبت کنند.

هرچند توجه داشته باشید که تمام مدارک و موارد لازم باید مربوط به تاریخ‌های نزدیک به ارزشیابی املاک بریتیش کلمبیا باشد که از ۱ جولای سال قبل شروع شده است. به صاحبان املاک توصیه می‌شود تا هرچه زودتر شروع به جمع‌آوری اسناد و آماده کردن آن‌ها برای ارائه در اجماع عمومی فرجام‌خواهی کنند و برای این کار تا زمان دریافت اعلان فرجام خواهی منتظر نمانند.

اجماع عمومی به طور عادی تصمیم خود را در پایان شنیدن هر کدام از شکایات لحاظ می‌کند اما در مقابل ممکن است تفاوت‌هایی روی تصمیم‌های گرفته شده حاصل شود. هرچند تمام تصمیم‌ها باید تا قبل از ۱۶ مارس گرفته شوند و تا ۷ آوریل یک اعلان رسمی از تصمیم نهایی اجماع عمومی از جانب نهاد ارزشیابی املاک بریتیش کلمبیا به صاحب ملک ارسال خواهد شد.

آن دسته از صاحبان املاک که با تصمیم نهایی سامانه تجدید نظر ارزشیابی املاک موافق نیستند می‌توانند فرجام‌خواهی مجدد خود را در سامانه مستقل فرجام‌خواهی ارزشیابی املاک (PAAB) ثبت کنند اما این کار باید تا ۳۰ آوریل انجام بگیرد.

نهاد ارزشیابی املاک بریتیش کلمبیا در گزارش سالانه خود در سال ۲۰۱۷ خاطرنشان می‌کند که تعداد ۲۵۷۶۰ مورد ارزشیابی انجام گرفته از دوره ۲۰۱۸ مورد فرجام‌خواهی فرار گرفته است که این میزان نمایانگر ۹۸/۷ درصد نرخ پذیرش ارزشیابی املاک بریتیش کلمبیا است.

دومین سطح از فرجام‌خواهی در سامانه مستقل (PAAB) در آوریل ۲۰۱۷ شاهد ثبت ۳۳۴۷ مورد جدید بود که این رکورد ثبت شده ۴۳ درصد بالاتر از رکورد ثبت شده در سال ۲۰۱۵ بوده است. در ادامه این گزارش آمده است:

بزرگ‌ترین جهش در تعداد فرجام‌خواهی‌ها در مورد ونکوور مشاهده شد  که به احتمال زیاد ناشی از رشد فزاینده ارزش بازار بوده است که در تابستان ۲۰۱۶ به اوج خود رسیده بود.

در حدود ۳۹ درصد از تصمیم‌های گرفته شده توسط سامانه مستقل (PAAB) منجر به ارزشیابی مجدد املاک شده است و به طور متوسط ۵۴ روز طول کشیده است که این سامانه بعد از شنیدن شکایات تصمیم‌های مکتوب خود را به صورت رسمی اعلام کند.

مجموع ارزش املاک و مستقلات در ارزشیابی املاک بریتیش کلمبیا ویژه ۲۰۱۹ بیشتر از ۱/۹۹ تریلیون دلار تخمین زده شده است که نمایانگر یک افزایش ۷/۴۵ درصدی نسبت به سال قبل است. تعداد کل املاک در سراسر بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۱۹ با افزایش ۱/۰۷ درصدی به رقم ۲۰۶۷۴۷۹ رسیده است. از هر ۱۰ ملک در ایالت ۹ ملک قابل سکونت هستند که این میزان نمایانگر ارزش ۱/۵۲۶ میلیارد دلاری املاک در بریتیش کلمبیا است.

منبع: dailyhive