Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

امکان کسر هزینه‌های ماریجوانا از مالیات برخی مصرف‌کنندگان در سال جدید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پرداخت مالیات یکی از معدود مواردی است که اقشار کم‌درآمد و افراد بسیار پولدار هر دو از آن متنفر هستند. با اینحال اگر به دلایل پزشکی از ماریجوانا استفاده می‌کنید امسال قادر خواهید بود قدری از آن  برگ‌های سبز (منظور اسکناس است!) را مجددا به جیب خود برگردانید.

طبق گفته‌های لیزا گیتنز، که تقریبا به مدت 30 سال است بعنوان متخصص امور مالیاتی در H&R Block فعالیت می‌کند، درخواست بازگشت هزینه‌های مربوط به ماریجوانا از مالیات چیز جدیدی نیست.

به گفته او کانادایی‌ها در ده سال گذشته نیز می‌توانستند هزینه‌های صرف شده برای ماریجوانا را در بازپرداخت مالیات خود اضافه کنند.

خانم گیتنز در ادامه این مصاحبه تلفنی می‌گوید شما باید این را بدانید که قادر به حذف برخی موارد خاص از مالیات خود هستید.

برای بازگشت هزینه‌های مربوط به ماریجوانا از مالیات باید چند نکته را پیش از هرچیز رعایت کرده باشید. اول اینکه حتما این مواد را بباید رای مصارف پزشکی تهیه کرده باشید. در این حالت شما کافیست امضای پزشکتان را بعنوان صدور گواهی درمانی همراه داشته باشید. این‌که این مصرف پزشکی برای رفع شوره سر و یا درمان یک بیماری مزمن بوده از نظر مالیاتی تفاوتی ندارد. در این شرایط مالیات پرداخت شده برای خرید ماریجوانای پزشکی از تولیدکننده‌های مجاز قابل بازگرداندن است.

بعلاوه تمامی محصولات مصرف شده باید حتما از تولیدکنندگان مجاز تهیه شده باشند. شاید جانی مکدیلرسون یک زمانی کارمند CSIS بوده، اما اگر مجوز پرورش و اختیار تام قانونی در این زمینه را ندارد و شما از او خرید کرده باشید، دیگر نمی‌توانید بمنظور بازگشت مبلغ مالیات پرداختی از اداره درآمد کانادا اقدام کنید.

به گفته گیتنز در صورتی که مستندات کافی در اختیار داشته باشید می‌توانید بازگشت هزینه‌های صرف شده برای هر نوع محصول ماریجوانا چه بصورت خشک و چه بصورت روغن، دانه‌ها و حتی گیاه آن را طلب کنید.

با این وجود امکان درخواست بازگشت این مبالغ برای مصارف تفریحی و هزینه‌های مربوط به پرورش یا تجهیزاتی مثل لامپ‌ها، ظروف و سایر لوازم ذخیره‌سازی، کودها، بخارسازها، لوله‌ها، کپسول‌ها و یا دستگاه‌های پرکننده کپسول، وجود ندارد. اگر پرورش ماریجوانا برای تولیدکنندگان مجوزدار انجام شده باشد می‌توانید هزینه‌های برخی از این تجهیزات را جزو مخارج تجاری اعلام کنید.

بگفته گیتن مالیات‌دهنده‌های کانادایی‌ می‌توانند کل مخارج پزشکی که می‌خواهند بازگردانده شوند را محاسبه کرده، و مقدار 2،268 دلار یا 3 درصد از درآمد خالص سالانه خود را از آن کم کنند (مقدار کمتر برای محاسبات استفاده خواهد شد).

او در ادامه با یک مثال روند محاسبه را اینگونه توضیح می‌دهد. فرض کنید درآمد خالص ماری جین در سال 2018 50،000 دلار بوده باشد و مخارج پزشکی او، که شامل مخارج درمانی با ماریجوانا می‌شود 4،000 دلار است. با محاسبه 3 درصد از درآمد سالانه جین به عدد 1،500 دلار می‌رسیم. از آنجایی که مقدار محاسبه شده از 2،268 دلار کمتر است ماری جین باید 1،500 دلار بدست آمده را از مبلغ 4،000 دلار مخارج خود کسر کند. عدد نهایی همان مبلغی است که ماری جین باید از اداره مالیات درخواست کند.

با این وجود گیتن می‌گوید که هزینه‌های درمانی در ردیف مبالغ مالیات غیرقابل استرداد قرار می‌گیرند. این بدین معنی است که در نهایت شما 15 درصد از مبلغی که درخواست بازگشتش را دارید دریافت خواهید کرد. به این ترتیب با اینکه ماری جین درخواست بازگشت 2،500 دلار را کرده، اما نهایتا تنها 375 دلار به او برگردانده خواهد شد.

همیشه رسیدها را پیش خودتان نگه دارید.

منبع: dailyhive