Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

ورشکستگی گریبان کمپانی کفش Payless را گرفت: تعطیلی در کانادا و حراج محصولات

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در اقدامی که گویا ناشی از ناتوانی در ادارهٔ کسب‌و‌کار پس از تغییر ساختار اخیر است، کمپانی Payless خبر از تعطیلی تمام فروشگاه‌هایش در امریکای شمالی داده است، و می‌گوید که تجارت آنلاین خود را هم به آرامی متوقف می‌کند.

این کمپانی می‌گوید: «با وجود تلاش زیادمان برای وفق یافتن با بازار پرتحرک خرده‌فروشی، ما هم مثل بسیاری دیگر از فروشگاه‌ها مجبور به تصمیمی بسیار سخت شده‌ایم.»

این کمپانی می‌گوید که تلاش همزمان برای حفظ برندش و ادامهٔ حضور در بازار جهانی باعث شده که در آوریل ۲۰۱۷ مجبور به اعلام ورشکستگی شود:

«متاسفانه ضعف‌های به جامانده از تغییر ساختار قبلی‌مان باعث شد آمادهٔ رقابت در بازار امروز نباشیم، با بدهی زیاد، فروشگاه‌های فراوان و مخارج سربار شرکت، چاره‌ای جز اعلام ورشکستگی نداشتیم.»

با اینکه Payless کوشید همکاری دقیقی با تامین‌کننده‌ها داشته باشد تا آماده رقابت در آینده شود، اما در نهایت بعد از بررسی‌های فراوان تصمیم گرفت که داوطلبانه در دادگاه شرق میسوری اعلام ورشکستگی کند و در کانادا هم روال مشابهی را طی کند.

به عنوان بخشی از فرآیند ورشکستگی قرار است تمام فروشگاه‌های کمپانی در کانادا، ایالات متحده و پورتو ریکو تعطیل شوند.

حراج موجودی فروشگاه‌ها

Payless می‌گوید که تا اتمام موجودی فعلی فروشگاه‌هایش در امریکای شمالی کرکره‌ها را باز نگه خواهند داشت که انتظار می‌رود تا آخر مارس، یا حتی تا آخر مِی این کار به پایان برسد.

همچنین با دریافت اجازه دادگاه قرار شده که اعتبار کارت‌های هدیه مشتریان (Customer Gift Card) و اعتبار فروشگاهی آنها نزد Payless تا ۱۱ مارس ۲۰۱۹ معتبر باشد و تا ۱ مارس ۲۰۱۹ هم امکان ارجاع و تعویض کالاهای خریداری شده تا قبل از ۱۷ فوریه ۲۰۱۹ را فراهم کند.

با این حال Payless می‌گوید که برنامه‌های پاداش مشتریان را متوقف و همه کوپن‌های خرید در امریکای شمالی را هم باطل کرده است.

همچنین با وجود شکست کسب‌و‌کارش در امریکای شمالی، Payless می‌گوید توانسته در امریکای لاتین و دیگر نقاط بین‌المللی، تجارت خود را به طور عادی ادامه دهد.

این شرکت افزوده که، «ما انتظار یک رشد همراه با سود را در امریکای لاتین و بقیه کشورهای دنیا داریم.»

Payless سال ۱۹۵۶ در توپیکایِ کانزاس تاسیس شد و ۲۴۸ فروشگاه در سرتاسر کانادا دارد.

منبع: Daily Hive