Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

سرمای شدید و دماهای -40 درجه‌ای در راه آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

احتمالا اگر از پنجره به بیرون نگاه کرده باشید و یا پایین بودن دمای خانه خود را حس کنید شدت سرما را متوجه شده‌اید. کلگری سرمای بسیار شدیدی را تجربه می‌کند.

حال اخطاریه ورود سرمای شدید مجددا برای کلگری صادر شده و به گفته اداره محیط‌زیست کانادا 24 منطقه آلبرتا و 34 منطقه نواحی دیگر تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.

با اعلام مجدد هشدار سرما در ساعت 4:37 دقیقه صبح دوشنبه، بنظر می‌رسد یکشنبه شب نسبتا گرمی که اهالی کلگری تجربه کردند تنها آرامشی کوتاه‌مدت پیش از بازگشت مجدد سرما بوده است.

طبق این هشدار ابری بودن هوا و بارش ملایم برف باعث تعدیل دمای هوای یکشنبه شب در بسیاری از مناطق شده بود. اما با صاف شدن آسمان از صبح روز بعد و عبور این موج بارشی، شاهد ورود سرمای شدید به این مناطق خواهیم بود.

طبق پیشبینی‌ها هنگام وزش باد دمای هوا بسیار کمتر از دمای حقیقی -24 درجه سانتی‌گراد خواهد شد و به -40 درجه سانتی‌گراد نیز ممکن است برسد که دمای خیلی خیلی پایینی است.

نکته جالب آنجاست که داده‌های آب‌وهوایی نشان می‌دهند شهر کلگری در آلبرتا هم‌اکنون 4 درجه سانتی‌گراد از قطب شمال سردتر است! بنظر می‌رسد دیگر زمان بلند کردن ریش‌ها فرا رسیده و امیدی به بازگشت بابانوئل به این جهنم سرد نباید داشت!

خوشبختانه برخی نقاط هنوز بر روی کره زمین وجود دارند که دمایشان از کلگری پایین‌تر است. یکی از آن‌ها قطب جنوب با دمای -31 درجه سانتی‌گراد است.

مانند همیشه در این اطلاعیه تاکید شده که ساکنین مناطقی که تحت تاثیر سرمای شدید هستند باید کاملا مراقب خود باشند و از گذراندن زمان طولانی در فضای باز جدا خودداری کنند. حتما هنگام خارج شدن از خانه خود را بطور کامل بپوشانید و مراقب بروز علائم سرمازدگی و یخزدگی اندام‌های خود و سایر افرادی که در نزدیکی شما حضور دارند باشید.

در پیشبینی هوای کانادا تا یک هفته آینده هیچ نشانی از پایان سرما دیده نمی‌شود. با این وجود امیدواریم با ورود ناگهانی جریانات Chinook به این مناطق قدری دمای هوای شهر گرم‌تر شود.

منبع: dailyhive