Tuesday, April 23, 2024
4.7 C
Calgary

مرتفع‌ترین ترن هوایی جهان در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر علاقه‌مند به هیجان زیاد و آدرنالین هستید خود را برای یک سواری هیجان انگیز با استانداردهای جهانی در کانادا آماده کنید. ساخت طولانی‌ترین ترن هوایی جهان در Canada’s Wonderland به اتمام رسیده است. این ترن هوایی را می‌توان مرتفع‌ترین، سریع‌ترین و طولانی‌ترین ترن هوایی چرخشی جهان نامید.

پس از گذشت بیش از یک سال از احداث این ترن هوایی سرانجام آخرین قطعه نیز نصب شد. در روز دوشنبه شهر بازی Vaughan در Ontario اعلام کرد که احداث حلقه چرخش ۳۶۰ درجه‌ای ترن به پایان رسیده است و کارگران هم اکنون می توانند به نصب قطارها، ساخت یک ایستگاه سوار شدن و تکمیل محوطه سازی بپردازند.


با اتمام تمام مراحل ترن هوایی صدها بار با آدمک‌های پر از آب آزمایش می‌شود تا مطمئن شوند همه چیز خوب پیش می‌رود و آدم‌های واقعی را شبیه سازی می‌کنند.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود به زودی مرتفع‌ترین ترن هوایی جهان افتتاح می‌شود، البته زمان آن هنوز رسما افتتاح نشده ولی باید زمانی بین اواخر ماه آوریل و اوایل ماه مه باشد.

علاقه‌مندان به سواری این ترن هوایی در این ۱۱۰۰ متر یک چرخش ۹۰ درجه و ۷۵ متر سقوط را با ماکسیمم سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت تجربه خواهند کرد.

قطارهای این ترن هوایی یک طبقه هستند و صندلی‌هایی شبیه یه صندلی‌های استادیوم دارند که در سه ردیف هشت‌تایی قرار گرفته‌اند.

به گفته Peter Switzer مدیر ساخت و اجرای این پروژه یک تیم ماهر بیش از یک سال روی مرتفع‌ترین ترن هوایی جهان کار کردند تا موفق به اتمام آن شدند. او همچنیبن ادامه داد که درست کردن چنین ترنی در شهر بازی با در نظر گرفتن شرایط محیطی درست مانند حل کردن پازل است.


طراحی مرتفع‌ترین ترن هوایی جهان را شرکت سوییسی Bolliger & Mabillard بر عهده داشت.
سواری در این ترن شگفت انگیز ۳ دقیقه و ۲۵ ثانیه طول می‌کشد که البته باید زمان طولانی انتظار کشیدن در صف را نیز برای آن کنار بگذارید.

منبع: blogto.com