Wednesday, April 24, 2024
15.7 C
Calgary

آلبرتا بدنبال راهی برای ممنوع کردن فعالیت مراکز درمان همجنسگراها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سرانجام مراکز درمان همجنسگرایان در حال برچیده شدن از آلبرتا هستند.

بنظر می‌رسد آلبرتا در حال تبدیل شدن به چهارمین استان کانادا است که فعالیت مراکز درمان همجنسگراها را ممنوع خواهد کرد. دولت کانادا گفته روش‌های درمانی که در این مراکز استفاده می‌شود بسیار خطرناک و آسیب‌رسان هستند.

به گفته دولت آلبرتا یک گروه که برای ممنوع شدن فعالیت این مراکز تلاش می‌کند همراه با نیکول گویرینگ عضو مجمع قانونگذاری و گلینیس لیب وکیل دادگستری در پنج ماه آینده گزارشی را برای ایم منظور تهیه خواهند کرد. در این گزارش بهترین راه برای ممنوعیت فعالیت این مراکز در استان آلبرتا تشریح خواهد شد.

پس از تکمیل شدن این گزارش آن‌ها پیشنهادات خود را به سارا هافمن وزیر بهداشت آلبرتا خواهند گفت.

بنظر هافمن درمان همجنسگرایی بسیار آسیب‌زا و نفرت‌انگیز است و جایی در آلبرتا ندارد.

او در ادامه اضافه کرد که مردم آلبرتا سزاوار برچیده شدن این مراکز هستند و ما با اعتماد مردم فعالیت این مراکز را برای همیشه خاتمه خواهیم داد. ما برای این هدف در برابر چالش‌های قانونی نیز خواهیم ایستاد و از کسانی که به کمک بیشتر ما نیاز دارند حتما حمایت می‌کنیم. من از اعضای این گروه که برای مردم آسیب‌پذیر آلبرتا می‌جنگند تشکر می‌کنم و بیصبرانه منتظر دریافت گزارش و پیشنهادات آن‌ها هستم تا برای ممنوع شدن فعالیت مراکز درمان همجنسگرایی در آلبرتا هرچه سریع‌تر اقدام کنیم.

تا فوریه 2019 تنها سه استان کانادا برای ممنوعیت فعالیت این مراکز قانون وضع کرده‌اند. فعالیت مراکز درمانی همچنسگراها در مانیتوبا سال 2015 ممنوع شد و سپس اونتاریو نیز جلوی فعالیت آن‌ها را گرفت.

شورای شهر ونکوور نیز از ماه ژوئن فعالیت‌های تجاری افراد در زمینه درمان همجنسگرایی را در محدود شهر ممنوع اعلام کرد. استان نوا اسکوشیا هم سال گذشته بطور کلی فعالیت این مراکز را ممنوع کرد.

گویرینگ می‌گوید که مردم آلبرتا و رهبران مردمی اخیرا خواستار آن شده‌اند هرگونه اعلام ممنوعیت برای فعالیت مراکز درمان همجنسگرایی بشکل حرکتی مردمی صورت پذیرد. آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که وضع این محدودیت به کسی آسیب نرساند.

او در ادامه اضافه می‌کند که از اینکه در این افدام نجات‌بخش نقش دارد بسیار خوشحال است. بگفته گویرینگ او سخت تلاش می‌کند تا همراه با سایر همکارانش بتوانند پیشنهاداتی موثر برای محافظت از مردم آلبرتا و پایان دادن به این فعالیت‌ها ارائه دهند.

در سال 2015 و همزمان با ممنوع شدن فعالیت‌ این مراکز در استان‌های اونتاریو و مانیتوبا انجمن روانشناسی کانادا بیانیه‌ای را در مخالفت با این مراکز منتشر کرد. در این بیانیه منتشر شده به شکل رسمی با مراکز درمان همجنسگرایی مخالفت شده و بر اساس مطالعه بر برخی افراد درمان شده در این مراکز، روش‌های مورد استفاده در آن‌‌ها را باعث ایجاد اضطراب، افسردگی، پریشانی، ناتوانی جنسی و سایر عوارض روانی و جسمی در افراد تحت درمان تشخیص داده‌اند.

در ادامه این بیانیه آورده شده که این مراکز برای اعتباربخشی به روش‌های درمانی خود، به اندازه کاقی تحقیقات علمی انجام نداده‌اند.

لیب در این بیانیه گفته بود که هیچ‌کس سزاوار آن نیست که بخاطر گرایش جنسی خود تحت فشار و درمان‌‎های زیان‌بار قرار گیرد. تلاش برای سرکوب همجنسگرایی فعالیتی اشتباه است و من خوشحالم دولت ما برای مقابله با آن در استان تلاش می‌کند. او در ادامه از آن‌که بعنوان یکی از اعضای تیم حقوقی این پروژه شناخته می‌شود ابراز خرسندی می‌کند.

این گروه علاوه بر لیب و گویرینگ از قانون‌گذاران، رهبران مذهبی، اعضای جامعه LGBTQ+، افرادی که تجربه بودن در این مراکز را داشته‌اند و سایر اشخاص با زمینه‌های گوناگون تشکیل شده است.

پیشبینی می‌شود این گروه تا ماه جولای گزارش و پیشنهادات خود را ارائه دهند.

منبع: dailyhive