Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

تامین شدن بودجه ساخت مرکز سلامت روان کودکان در ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سرانجام منابع مالی لازم برای ساخت یک مجموعه جدید بهداشت روان در ادمونتون فراهم شد.

دولت آلبرتا روز دوشنبه اعلام کرد که موسسه خیریه بیمارستان کودکان استولری 26 میلیون دلار برای ساخت یک مرکز بهداشت روان برای کودکان و نوجوانان در نزدیکی بیمارستان گلن‌رز اهدا کرده است. این مبلغ همراه با 200 میلیون دلاری که در بودجه استانی سال 2018 در نظر گرفته شده بود، برای ساخت این مرکز هزینه خواهند شد.

مایک هاوس که مدیرعامل این مرکز خیریه است می‌گوید: شواهد بسیاری وجود دارد که ارتباط میان سلامت روانی و سلامت جسمی افراد را تایید می‌کنند. بعلاوه تحقیقات نشان داده‌اند که 70 درصد مشکلات مربوط به سلامت روان در افراد ریشه در دوران کودکی دارند.

این مرکز جدید برای کودکان ساکن ادمونتون و شمال آلبرتا امکانات درمانی مناسب مشکلات روانی و سوء‌مصرف مواد را فراهم خواهد کرد.

مرکز نام برده به یک درمانگاه و مرکز مشاوره خانواده مجهز خواهد بود. علاوه بر این‌ها 101 تخت برای بستری بیماران، درمانگاه‌های تخصصی برای بیماران سرپایی و تیم پاسخگویی سیار این مرکز همواره وظیفه خدمت‌رسانی به بیماران را بعهده خواهند داشت.

سارا هافمن وزیر بهداشت استان دراینباره می‌گوید: ما نگرانی خانواده‌هایی را که فرزند خردسال یا نوجوان آن‌ها با اینگونه مشکلات درگیر هستند را کاملا درک می‌کنیم. شرایط خانواده‌ها در این مواقع بسیار سخت و ناراحت‌کننده‌ است.

بگفته هافمن این مجموعه هر نیازی را که این کودکان و نوجوانان احتیاج داشته باشند در اختیارشان قرار می‌دهد.

او در ادامه اضافه می‌کند که بجای آن‌که برای مراجعه به مشاور به یک درمانگاه، برای دیدن مشاوری دیگر به درمانگاهی دیگر و نیز برای ملاقات متخصص و ادامه روند درمانی به مرکزی دیگر بروید، می‌توانید تمامی این مراحل را زیر یک سقف و در این مرکز دنبال کنید.

اگر نوجوانان در مراحل درمان خود نیاز به بستری شدن پیدا کنند تخت‌های بیمارستان در اختیارشان قرار خواهد داشت. بعلاوه در همین مکان برنامه‌هایی که با مدارس برنامه‌ریزی شده‌اند اجرا می‌گردند. این برنامه‌ها از رویدادهای ویژه با اهداف درمانی تشکیل می‌شوند که اثربخشی آن‌ها از نظر علمی برای قوی‌تر شدن احساسات و سلامت روان اثبات شده، و مراجعه کنندگان می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند.

نامگذاری این مرکز توسط انجمن خیریه استولری انجام خواهد شد.

پیشبینی می‌شود ساخت این مرکز از بهار 2020 آغاز شود و طبق برنامه‌ها تا سال 2024 به پایان برسد.

منبع: globalnews