Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

تامین بودجه اجرایی برنامه پیشگیری از خشونت در روابط جنسی در دانشگاه کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال 1.2 میلیون دلار را برای یک برنامه به منظور پیشگیری از خشونت در روابط جنسی اختصاص داده است.

دولت کانادا در تاریخ 11 فوریه از طریق یک اطلاعیه اعلام کرد که ظرف پنج سال آینده برای اجرایی شدن برنامه پیشگیری از خشونت در روابط جنسی جوانان و نوجوانان، که WiseGuyz نام دارد، به دانشگاه کلگری کمک مالی خواهد کرد.

این برنامه از آغاز به کار خود در سال 2010 قصد داشته که به مردان جوان چگونه احترام به جنس مخالف و مسئولیت‌پذیری را آموزش دهد. هدف نهایی این برنامه آن است که روابط سالم‌تری در میان افراد شکل بگیرد.

Wiseguyz به پسران کلاس نهم آموزش می‌دهد که چگونه رفتاری مردانه و سالم داشته باشند. این پسران در طول اجرای برنامه مشاهده خواهند کرد که خشونت در روابط جنسی چه تاثیرات بدی بر جای می‌گذارد.

جنت پتیپا تیلور وزیر بهداشت در اطلاعیه منتشر شده چنین می‌گوید: من بسیار خوشحالم که دولت برای گسترش برنامه Wiseguys در میان دانشجویان و دانش‌آموزان آلبرتا کمک مالی در نظر گرفته است. آموزش هنجارهای مرسوم در روابط با حنس مخالف، جنسیت و خشونت موجود در روابط جنسی نوجوانان و چوانان، به مردان جوان بسیار مهم است. این آموزش‌ها برای پرورش روابط سالم و مثبت بسیار حیاتی هستند. ما امیدواریم که موانع را برای رسیدن به برابری حنسی از سر راه بردایم و بتوانیم ریشه‌های بروز خشونت در روابط نوجوانان را از نگاه فرهنگی و فمنیستی بررسی کنیم.

بنا به این اطلاعیه منتشر شده، خشونت علیه زنان و LGBTQ+ ها بسیار متداول است و حقوق این افراد بطور دائم نقض می‌شود. از هر سه زن یک نفر خشونت خانگی را در طول دوران زندگی خود تجربه کرده است.

برنامه Wiseguyz در مرکز مهارت‌های جنسی کلگری طراحی شده است. این برنامه برای آموزش نحوه ایجاد رابطه پایدار و سالم به پسران از چهار حوزه حقوق انسانی، سلامت جنسی، جنسیت و روابط سالم تشکیل شده است

پم کراوز که رییس و مدیرعامل مرکز مهارت‌های جنسی است در این بیانه می‌گوید: ما در مرکز مهارت‌های جنسی این را به خوبی می‌دانیم که ایجاد تعهد در مردان جوان برای جلوگیری از خشونت مبتنی بر جنسیت تا چه میزان اهمیت دارد. برنامه Wiseguyz مردانی را تربیت می‌کند که مهارت و ابزار کافی برای ایجاد روابط سالم در طول زندگی خود را در اختیار خواهند داشت. به لطف از این حمایت انجام شده قادر خواهیم بود این برنامه را مورد سنجش قرار دهیم، و تاثیر آن را بر مردان جوان در سرتاسر کانادا بررسی کنیم.

سایت اینترنتی مرکز مهارت‌های جنسی دانشگاه کلگری با استفاده از یکسری تصاویر آموزشی چگونگی عملکرد برنامه Wiseguyz را توضیح می‌دهد. می‌توانید این تصاویر را در زیر مشاهده کنید:

منبع: dailyhive