Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

کمیسر عالی اخلاقی کانادا در مورد دفتر نخست‌وزیر تحقیق می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از روز دوشنبه یک تحقیق درباره دفتر نخست‌وزیر جاستین ترودو آغاز شده تا مشخص شود که موضوع تلاش این دفتر برای کاهش و یا صرف‌نظر کردن درباره جرم مرتبط با فساد جدی شرکت کبکی SNC-Lavalin بررسی شود.

این تحقیق پس از آن آغاز شد که ماریو دیون مسئول کمیسر عالی اخلاقی و منافع کانادا، درخواست تحقیق صادر شده از سوی NDP فدرال را پذیرفت.

بحث درباره این موضوع با انتشار گزارشی در خبرگزاری The Globe and Mail آغاز شد. در این گزارش گفته‌ شده بود که جاستین ترودو سعی کرده دادستان کل کانادا را متقاعد کند تا موضوع پیگرد شرکت کبکی SNC-Lavalin را درباره فساد به جریان نیاندازد.

طبق قانون تضاد منافع هیچکدام از اعضای دولت نباید هیچ اقدام جانب‌دارانه به سود هیچ فرد و یا سازمان حقیقی یا حقوقی انجام دهند، و از مقام خود سوءاستفاده کنند.

در سال 2016 حزب جمهوری‌خواه کانادا مجبور به بازپرداخت 100،000 دلار کمک‌های مالی غیرقانونی دریافت شده از صندوق بهره‌برداری‌های سیاسی شرکت SNC-Lavalin شدند. حال NDP از کمیسرهای اخلاقی خواسته تا تخلفات احتمالی ترودو را نیز بررسی کند. آن‌ها این احتمال را می‌دهند که شخص ترودو نیز، بنا به اخبار منتشر شده، کمک‌های مالی غیرقانونی از این شرکت دریافت کرده‌ باشد.

منبع: dailyhive