Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

اعمال ممنوعیت پارک در شهر کلگری از روز دوشنبه و همزمان با آغاز بارش برف

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهرداری شهر کلگری اعلام کرده که بدلیل بارش برف از عصر روز دوشنبه 18 فوریه ممنوعیت پارک در این شهر آغاز می‌شود.

مسئولان می‌گویند این ممنوعیت بدلیل افزایش بروز متعدد حوادث در زمان بارش برف و سرمای زیاد هوا وضع شده است.

کریس مک‌گیچی سخنگوی اداره راه در روز شنبه گفت که تیم پاکسازی از ساعات پیش از شروع بارش برف و از روز جمعه کار خود را آغاز کرده‌اند.

او همچنین افزود که در هفته‌های گذشته چندین طوفان برف همراه با ورود دماهای بسیار پایین در این منطقه فعالیت داشته‌اند که شرایط را برای پاکسازی برف بسیار دشوار کرده بودند. این ممنوعیت پارک به تیم پاکسازی برف کمک خواهد کرد در مسیرهای اتوبوس و خروجی و ورودی‌های جاده‌ها عملیات خود را بهتر و سریع‌تر انجام دهند.

انتظار می‌رود این ممنوعیت تا 72 ساعت پس از پاکسازی مسیرهای عبور‌ و مرور اصلی ادامه پیدا کند.

مک‌گیچی گفت که ما در حال حاضر و تا زمانی که بارش برف ادامه پیدا کند، به پاکسازی مسیرهای پر رفت‌وآمد مانند کروچایلدز و گلنمورز خواهیم پرداخت. پس از متوقف شدن بارش برف بلافاصله پاکسازی نواحی دیگر شهر که از اهمیت کمتری برخوردار هستند می‌‎آغاز خواهد شد.

به گفته مک‌گیچی فعالیت تیم پاکسازی کاملا به بارش برف بستگی دارد. طبق پیشبینی‌ها تا صبح یکشنبه شاهد توقف بارش برف خواهیم بود. او همچنین افزود که اولویت اصلی این تیم در مسیرهای لغزنده افزایش اصطحکاک سطح جاده است و تیم پاکسازی برای این منظور اقدام به پاشیدن شن و ماسه در سطح راه‌ها خواهد کرد.

او گفت که با کم شدن دما و رسیدن آن به مقادیر پایین‌تر از -10 درجه سانتی‌گراد دیگر معمولا مواد ذوب‌ برف کاربرد خاصی نخواهند داشت. بدلیل بی‌تاثیر بودن این مواد و یخ زدن آن‌ها، دیگر از محلول نمک یا کلورید‌ها استفاده نمی‌شود.

به گفنه مک‌گیلی بودجه پاکسازی برف شهر کلگری از اول ژانویه تا 31 دسامبر تخصیص می‌یابد. او همچنین افزود که مقدار این بودجه حدودا 40.4 میلیون دلار است.

در صورتی که هنگام وضع ممنوعیت خودرویی در مسیر‌های اعلام شده پارک شود پس از جریمه شدن با جرثقیل به پارکینگ منتقل می‌گرد.

برای آن‌که ببینید آیا ممنوعیت پارک در محل زندگی شما نیز اعمال شده یا خیر به اینجا مراجعه کنید.

منبع: globalnews