Thursday, March 28, 2024
-5.3 C
Calgary

تاخیر در رسیدن ده هزار جریمه دوربین‌ها به رانندگان کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این تاخیرها بدلیل اعتصاب اداره پست کانادا اتفاق افتاده است.

تقریبا 10،000 برگه جریمه دوربین‌های پلیس هم‌اکنون با تاخیر در حال رسیدن به دست مردم کلگری است. این جریمه‌های با حدودا پنج ماه تاخیر از زمان ثبت تخلف به دست رانندگان می‌رسند.

پلیس کلگری گفته که این تاخیر بدلیل اعتصاب اداره پست کانادا روی داده است. این اعتصاب موجب توقف و یا به تاخیر افتادن انجام خدمات پستی در سراسر کشور که از تاریخ 22 اکتبر تا 18 دسامبر سال گذشته شده است.

آماندا ولفر مدیر بخش فعالیت‌های اقتصادی پلیس در این‌باره می‌گوید: ما حال قصد داریم برخی از این جریمه‌ها را مجددا صادر کنیم.

او در ادامه اضافه کرد که در اواسط ماه سپتامبر شهرداری کلگری به بخش خدمات پلیس (CPS) اطلاع داد که بخاطر مشکلات روی داده در اداره پست کانادا استفاده از خدمات این ارگان را متوقف کند.

او می‌گوید که بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع CPS با در دست داشتن حکم دادگاه، اجازه صدور تخلفات بوسیله پیک را بدست آورد. پس از آن ارسال تخلفات از این طریق انجام شد.

اما با همه این‌ها و با وجود استفاده از پیک، بگفته ولفر ممکن است افراد به دو علت برگه‌های جریمه خود را با پنج ماه تاخیر دریافت کرده باشند.

او می‌گوید که اگر کسی صندوق پستی برای دریافت مرسولات داشته باشد، یا در آپارتمان زندگی کند و مامور پیک امکان وارد شدن را پیدا نکرده باشد ممکن است برگه جریمه به دستش نرسیده باشد. این موضوع نشان می‌دهد که ما باید حتما از دریافت برگه‌های جریمه توسط افراد اطمینان پیدا کنیم، و در این‌گونه حالات قادر به رساندن جریمه‌ها به افراد نیستیم.

دلیل دوم برای ناتوانی در ارسال به موقع برگه‌های جریمه نیز می‌تواند بدلیل بروز خطا در فرایند صدور جریمه باشد. در این حالت CPS نتوانسته اجازه ارسال برگه‌های جریمه شهروندان کلگری توسط پیک را از دادگاه دریافت کند.

او می‌گوید که ما در حال حاضر باید ارسال تمامی این جریمه‌ها را متوقف کنیم و مجددا آن‌ها صادر کنیم. همراه این جریمه‌ها یک نامه نیز فرستاده خواهد شد که در آن علت تاخیر برگه جریمه به افراد توضیح داده شده است.

در اوایل ماه ژانویه خبرگزاری CBC از طریق یک سلسله مطلب که در شبکه اجتماعی Reddit منتشر شده بود از وقوع احتمالی این مشکل باخبر شد. اما زمانی که پلیس از خبر CBC درباره این موضوع اطلاع یافت صحت آن را تایید نکرد. پلیس اعتقاد داشت که استفاده از پیک مانع از بروز اینگونه مشکلات شده است. اما حالا می‌بینیم که این اشتباه رخ داده و پلیس نیز بروز خطا را تایید می‌کند.

برخی از کاربران شبکه اجتماعی Reddit گفته‌اند که در برخی موارد آن‌ها هیچ‌گاه برگه جریمه‌ای مبنی تخلف خود دریافت نکرده‌اند، اما اطلاعیه‌ای مبنی بر محکومیت برایشان صادر شده است.

این دقیقا همان چیزی است که ولفر می‌گوید باید مانع از وقوع آن می‌شدند.

به گفته ولفر تاخیر کنونی که در صدور مجدد جریمه‌ها، به دلیل زمان موردنیاز برای هماهنگی با دادگاه‌ روی داده است. پلیس باید اطمینان پیدا کند که شخص خاطی جریمه خود را پرداخت نکرده باشد. به این ترتیب جلوی پرداخت مجدد جریمه توسط افراد گرفته می‌شود.

با این شرایط پس از اطلاع از وضعیت پرداخت افراد توسط دادگاه، ما تنها برای کسانی که جریمه خود را پرداخت نکرده باشند، مجددا آن را صادر خواهیم کرد. به این ترتیب هیچ‌کس نباید نامه اشتباهی دریافت کند.

ولفر در ادامه تاکید می‌کند که اگر برخی معتقد هستند جریمه آن‌ها با تاخیر به دستشان رسیده و یا بدلیل اعتصاب یا استفاده از پیک گم شده، حتما باید با بخش کنترل جرایم CPS به شماره 5991-428-403 تماس حاصل کنند.

او در ادامه گفت که به دلیل سردرگمی و مشکلات پیش آمده برای مردم، و در برخی موارد تکرار این اشتباهات برای بار دوم، ناراحتی‌های پیش آمده برای افراد صمیمانه عذرخواهی می‌کنم.

با وجود تمامی این مشکلات به گفته ولفر افراد باید هرچه سریع‌تر اقدام به پرداخت جریمه‌های خود کنند.

او می‌گوید هدف اصلی صدور جریمه‌های تصویری ایجاد امنیت ترافیکی برای شهروندان است. این یک ابزار بازدارنده است و زمانی که فرد این‌گونه جریمه‌ها را دریافت می‌کند به یاد خواهد داشت که پس از این سرعت مجاز حتما را رعایت کند.

منبع: cbc