Wednesday, April 24, 2024
3.1 C
Calgary

انفجار منزل مسکونی در کلگری منجر به تخریب خانه و آسیب به منازل اطراف شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

صبح روز یکشنبه انفجاری ناگهانی در محله داگلاس‌گلن در جنوب شرق کلگری، یک خانه را به طور کامل تخریب کرد و به چندین خانه دیگر نیز آسیب رساند. به گفته همسایه‌ها ، مالک خانه تخریب شده در تایلند است..

تاکنون گزارشی درباره مجروحین احتمالی این انفجار مخابره نشده است.

به گفته کارول هنک سخنگوی اداره آتشنشانی کلگری، ساعت 4:20 دقیقه صبح بیش از 25 تماس تلفنی با 911 گرفته شد.

او در ادامه می‌افزاید که افراد شنیده شدن صدای بلند انفجار و سپس خروج دود و آتش از یک خانه را گزارش کرده‌اند.

محل سکونت برخی از کسانی که تماس گرفته‌اند چند بلوک با محل انفجار فاصله داشته است. هنگامی که مامورین آتش‌نشانی به محل حادثه رسیده‌اند این خانه به شدت در آتش می‌سوخته، و شعله‌های آتش در حال سرایت به منازل مسکونی اطراف بوده‌اند.

وزش شدید باد و دمای بسیار پایین هوا در ابتدا مانع از کنترل آتش توسط آتش‌نشان‌ها شده است.

در زمان رسیدن مامورین آتش‌نشانی دمای هوای محل حادثه -17 درجه سانتی‌‍گراد بوده و وزش شدید باد این دما را به -40 درجه نیز می‌رسانده است.

پس از آن کم‌کم آتش تحت کنترل مامورین در می‌آید.

کاپیتان پاول فردریک از اداره آتش‌نشانی کلگری در اینباره گفت: الگوی به جای مانده در اطراف خانه نشان دهنده وقوع انفجار در این مکان است.

به گفته فردریک مامورین تجسس بلافاصله پس از آن‌که آتش‌نشان‌ها آتش را در تمام نقاط خانه مهار کنند به جست‌وجو در میان بقایا خواهند پرداخت تا علت آتش‌سوزی مشخص شود.

دیل فریزل که در همسایگی این خانه زندگی می‌کند بلافاصله پس از شنیدن صدای انفجار از خانه خارج شده است. او پس از خارج شدن مشاهده کرده که طبقه بالای خانه‌ای در آن سوی خیابان کاملا تخریب شده و می‌سوزد.

فریزل می‌گوید که مالک خانه تخریب شده هم‌اکنون در تایلند است. او هرسال زمستان به مدت شش تا هشت هفته به تایلند سفر می‌کند.

فریزل در ادامه افزود: او همه چیز خود را از دست داده است. خودروی سواری و وانت او در گاراژ خانه بود. او این خانه را نیز اجاره داده بود. ما در حال حاضر امیدوارم مستاجر در خانه نبوده باشد. ما حدود یک تا دو هفته است که او را ندیده‌ایم و از اینرو امیدواریم او در خانه نبوده باشد. در حال ما بعنوان همسایه‌های آن‌ها بیش از هرچیزی نگران این موضوع هستیم.

آنیکا مک‌لکلن و پسرش ایوان در فاصله 100 متری و در خانه خود خواب بوده‌اند که ناگهان با صدای انفجار از خواب می‌پرند.

آنیکا می‌گوید خانه آن‌ها با انفجار شروع به لرزیدن کرده و شدت انفجار آنقدر زیاد بوده که کابینت‌ها و شیشه‌های داخل آن‌ها شروع به تکان خوردن کرده‌اند.

او در ابتدا سریعا شروع به بررسی خانه خودشان کرده و سپس از خانه خارج شده است. پس از خارج شدن از خانه آن‌ها تازه با شعله‌های بلند آتش که از همان نزدیکی‌ها به آسمان بلند شده بود‌ه‌اند، روبرو می‌شوند.

پس از این انفجار پنج خانه در Douglas Glen Close S.E. تخلیه شده‌اند.

با تخلیه این خانه‌ها هشدار دوم به صدا در آمده و منابع کمکی جدید برای مهار آتش به محل حادثه ارسال شده‌اند. بعلاوه اداره حمل‌ونقل کلگری نیز با فرستادن دو اتوبوس به محل حادثه افرادی که از خانه‌های خود تخلیه شده بودند را پناه می‌دهد تا از سرمای شدید در امان باشند. در حال حاضر برخی از این افراد مجددا به خانه‌های خود بازگشته‌اند.

هنک می‌گوید که به خانه‌های مجاور نیز آسیب نسبتا جدی وارد شده است. تعدادی از خانه‌ها در فواصل دورتر نیز در حد جزئی مانند شکسته شدن شیشه‌ها و یا آثار آتش‌سوزی بر روی دیوارهای خود آسیب دیده‌اند.

هنک از همه افراد حاضر در محل حادثه درخواست کرده که اگر عکس و یا فیلمی از آتش‌سوزی در اختیار دارند برای او از طریق ایمیل ارسال کنند.

در نقشه زیر می‌توانید محل وقوع حادثه را مشاهده کنید.

منبع: cbc