Thursday, April 25, 2024
15.1 C
Calgary

٪۱۴ از سوسیس‌های کانادایی حاوی «گوشت اظهار نشده» هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جوکی هست که حتما شنیده‌اید، «معلوم نیست توی سوسیس‌ها چه گوشتی می‌ریزند.» گویا این جوک چندان هم از واقعیت دور نیست.

البته نگران نشوید، به نظر می‌رسد داخل سوسیس‌های کانادایی علاوه بر آنچه روی بسته‌بندی درج شده، گوشت حیوانات دیگر هم هست.

طبق این پژوهش جدید که بانی آن دانشگاه گوئلف (University of Guelph) است، ۱۴٪ از نمونه-سوسیس‌های تست شده حاوی گوشت‌های اظهار نشده روی بسته‌بندی بوده‌اند.

خبر خوب اینکه ۹۷٪ از نمونه‌ها حاوی گوشت‌های اظهار شده روی بسته‌بندی بوده‌اند. این یعنی فقط ۳٪ از تولیدکننده‌ها گوشتی را که روی بسته‌بندی نوشته‌اند، در تهیه سوسیس استفاده نکرده‌اند.

در سال‌های قبل یک پژوهش با همکاری سازمان بازرسی غذایی کانادا انجام شده بود که حاکی از ۲۰٪ اظهار نادرست روی برچسب سوسیس‌های گوشتی بود. در آن پژوهش با روش‌های تشخیص DNA و PCR وجود گوشت گاو، خوک، مرغ، بوقلمون و اسب در محصولات فروشگاه‌های کانادا بررسی شده بود.

اما این بررسی جدید حاکی از وجود گوشت ۱۰۰ گونهٔ جانوری در محصولات خانواده سوسیس کانادا است.

در این پژوهش وجود گوشت حیوانات جدیدی (گوسفند و بُز) علاوه بر گونه‌های قبلی بررسی شده و کاشف به عمل آمده است که در ۵ سوسیسِ گاوی، ۳ سوسیسِ مرغی، و ۲ سوسیسِ بوقلمونی، گوشت حیوانات دیگر هم وجود دارد. همچنین در ۵ نمونه-سوسیس هم گوشت گوسفند پیدا شده، در حالی که روی بسته‌بندی آن‌ها وجودش ذکر نشده بود.

پس با وجود اینکه آمارهای جدید حکایت از افت استفاده از گوشت‌های ذکر نشده در سوسیس‌ها دارد، ولی هنوز تولیدکننده‌ها دقت لازم را در تولید و برچسب‌زنی روی محصولات خود ندارند.

و این چیزی است که جای پیشرفت دارد.

منبع: Dailyhive