Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

ساخت اولین «راهروی درختی مرتفع» امریکای شمالی در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا کشوری بسیار زیبا ست، و سال آینده شما می‌توانید زیبایی‌های نفس‌گیرِ طبیعت آن را با چشم‌اندازی کاملا جدید تجربه کنید.

چرا که پارک Sea to Sky Gondola در بریتیش کلمبیا، سال آینده می‌خواهد یک «راهروی درختی مرتفع» (Elevated Tree Walk) به طول ۲.۵ کیلومتر را برای اولین بار در کانادا بسازد. طرحی که مسئولین پارک برای برپایی این راهرو رونمایی کرده‌اند باورنکردنی به نظر می‌آید. خودتان را برای گرفتن عکس‌های معرکه برای اینستاگرام آماده کنید!

طبق آنچه در وبسایت این پارک تفریحی نوشته شده است، این راهروی درختی مرتفع می‌تواند اولین در نوع خودش نه فقط در کانادا که در کل امریکای شمالی باشد.

می‌پرسید که تجربهٔ قدم زدن در این پیاده‌روی بلند چگونه خواهد بود؟

مسیر آن طوری طراحی شده که به بلندای آسمان، بالای کوه‌ها و حتی به داخل ابرها خواهید رفت. به بیان دیگر، مثل این است که بهشت را روی زمین تجربه کنید.

در وبسایت Sea to Sky Gondola می‌خوانیم: «این راهروی درختی به دور سازه‌ای مخروطی که بازدیدکنندگان را از سطح زمین بالا می‌آورد، می‌چرخد و ارتفاع می‌گیرد، سپس شما هم‌سطح نوک درختان از دامنه‌ها به میان ابرها بالا می‌روید.»

این پارک تفریحی، حتی همین حالا هم یکی از سورئال‌ترین مناظر دنیا را دارد، برای همین حتی تصور یک پیاده‌روی درختی در آن ما را به هیجان می‌آورد.

در اینجا نگاهی داشته باشید به ویدیوی معرفی این طرح.

ارتفاع این راهروی درختی ۳۴ متر از سطح زمین است و طول آن ۲.۴ کیلومتر خواهد بود. از بالایش می‌توانید نمای ۳۶۰ درجهٔ کوه‌ها، درخت‌ها و تالاب‌های منطقه در امتداد پانوراما ریج را ببینید.

Panorama ridge

این سازهٔ جدید در هر چهار فصل سال قابل استفاده خواهد بود. مدیران پارک می‌گویند:

«تجربه‌ای که ما برای راهروی درختی مرتفع در نظر داریم و خواهیم ساخت حضور روی آن را برای گردشگرانی از تمام سنین و با هر سطحی از آمادگی بدنی میسر می‌کند. طوری که همه می‌توانند فارغ از فصل و وضع هوا، حضور در بلندای طبیعت منطقه را تجربه کنند.»

مدیران پارک می‌خواهند در ماه‌های باقی‌مانده از ۲۰۱۹ ساخت این پروژه را شروع کنند و «راهروی درختی مرتفع» را در بهار ۲۰۲۰ به روی بازدیدکنندگان بگشایند. آنها می‌گویند:

«قبل از شروع ساخت و ساز، بایستی موافقت بومیان و هچنین دولت استانی و محلی را جلب کنیم.»

Elevated tree walk 2

اگر نمی‌خواهید تا آن موقع صبر کنید، همین حالا هم پارک Sea to Sky Gondola جذابیت‌های مختلفی دارد که تجربه‌ای لذتبخش از طبیعت‌گردی در بریتیش کلمبیا برای شما خواهند ساخت.

در اینجا می‌توانید روی یک پُل معلق هیجان‌انگیز بروید که نمایی عالی از آبدره، کوه‌ها و جنگل‌ها به شما می‌دهد. مسیر پیاده‌روی در برف، پارکِ تیوپ‌سواری برفی، و نیز اسکی در مسیرهای طبیعی هم جزو گزینه‌های عالی هستند.

منبع: Narcity