Friday, April 26, 2024
4.6 C
Calgary

آلبرتا با بالا رفتن قیمت نفت سقف تولید خود را افزایش می‌دهد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا با بالا رفتن قیمت نفت هزینه‌های الزامی برای محدود کردن تولید را کاهش می‌دهد. با اینحال تولیدکنندگان همچنان نگران وضع این محدودیت و کافی نبودن ظرفیت خطوط لوله برای انتقال نفت هستند. مشکلات مربوط به خطوط لوله انتقال موجب وضع سقف تولید شده‌اند.

نخست‌وزیر ریچل نوتلی روز چهارشنبه و در یک سخنرانی توضیحاتی در این مورد داد: مشکلات مربوط به محدودیت‌های خطوط انتقال رفع نشده‌اند، اما اقدام موقت کنونی می‌تواند تاثیری مثبت داشته باشد. ما از شرکت‌های بزرگ و کوچک می‌خواهیم برای پشت سر گذاشتن بحران کوتاه‌مدت کنونی به ما کمک کنند. تمام تلاش ما آن است که هرچه سریع‌تر راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنیم و در حال حاضر مشغول سرمایه‌گذاری بر روی خطوط راه‌آهن و پیگیری مبارزات بمنظور احداث خطوط لوله جدید هستیم.

A

او در ادامه از تولیدکنندگان نفت آلبرتا بخاطر همکاری با دولت برای حمایت از مشاغل و معیشت هزاران خانواده آلبرتایی و مسائل تجارت بسیار تشکر کرد.

ریچل نوتلی افزود که همکاری شرکت‌ها با دولت به اتخاذ تصمیم کنونی برای کاهش زودتر از موعد محدودیت‌های وضع شده، بیشترین کمک را کرده است.

ماه گذشته مسئولان این استان دستور دادند که تولید نفت خام و قیر طبیعی 325،000 بشکه در روز کاهش پیدا کند. با این تصمیم حدود 8.7 درصد از تولید این محصولات در آلبرتا کم شد. هدف از این کار کاهش شکاف قیمتی میان نفت سنگین آلبرتا و نفت سبک آمریکا و مدیریت آن، که پاییز گذشته تا 50 دلار در هر بشکه هم رسید، بوده است. اختلاف میان این دو از سال پیش تاکنون کاهش پیدا کرده و طبق نمودارهای منتشر شده در سایت اینترنتی شرکت خدمات نفتی کانادا، شکاف قیمتی در روز سه‌شنبه تنها 9 دلار آمریکا بوده است.

تریستن گوودمن رییس انجمن شرکت کاوشگران و تولیدکنندگان کانادا در روز چهارشنبه و در همین کنفرانس خبری شرکت کرده بود. او گفت که از شنیدن خبر کاهش محدودیت‌ها خوشحال شده اما به نظر او این خوشحالی خیلی ادامه نخواهد داشت. بدون رفع مشکلات انتقال تولیدات به بازار در آینده نچندان دور این اتفاقات مجددا مثل سابق تکرار خواهند شد. به عقیده گوودمن راه‌حل اساسی برای حل بحران کنونی آن است که مشکلات انتقالات تولیدات نفتی این ناحیه هرچه سریع‌تر رفع شوند. با اینحال تاکنون این معضل اساسی حل‌نشده باقی مانده است.

مسئولان استانی گفته‌اند که میزان ذخایر نفت از زمان تعیین سقف تولید در ماه دسامبر به سرعت و خیلی بیشتر از آن‌چه انتظار داشته‌اند کاهش پیدا کرده است. این ذخایر بین 5 تا 30 میلیون بشکه کم شده‌اند.

10،000 بشکه تولید آغازین هر شرکت در روز از محدودیت‌ها معاف است. با این وجود 28 شرکت از بیش از 300 شرکت فعال در آلبرتا تحت تاثیر این محدودیت‌ها قرار گرفته‌اند.

گری مار که رییس شرکت خدمات نفتی کانادا است در اینباره بیشتر توضیح می‌دهد. او می‌گوید که تاثیر سیاست محدود‌کننده بر اعضای گروه او که با تولیدکنندگان نفت و گاز قرارداد می‌بندند بسیار شدید بوده است.

گری مار می‌گوید که اگر این محدودیت‌ها به صورت منطقی اعمال شوند به هیچ عنوان با وضع آن‌ها مخالف نیست.

او در ادامه برای روشن شدن این تاثیرات یک شرکت بزرگ آلبرتایی را مثال می‌زند. این شرکت درست پیش از اعمال سقف تولید، قراردادی 4 میلیون دلاری برای حفاری منعقد کرده بود. به گفته مار این شرکت تمامی تجهیزات و نیروی انسانی موردنیاز برای اجرای قرارداد را فراهم کرده بوده و طبق برنامه باید روز 1 ژانویه کار خود را شروع می‌کرد. حال با وضع سیاست‌های کنونی این پروژه به طور موقف متوقف شده و این دوره توقف درحال وارد شدن به سه‌ماهه دوم خود است. گری مار می‌گوید که ما از پروژه‌ای فرضی صحبت نمی‌کنیم بلکه این قوانین افراد و خانواده‌های بسیاری را در آلبرتا تحت تاثیر قرار داده است.

منبع: huffingtonpost