Friday, April 26, 2024
7.2 C
Calgary

در مسابقه انشانویسی شرکت کنید و خانه 1.7 میلیون دلاری برنده شوید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مالک یک خانه در دهکده میلارویل در آلتا اجازه پیدا کرده خانه 1.7 میلیون دلاری خود را بعنوان جایزه یک مسابقه انشانویسی هوشمندانه، که خودش ترتیب داده، به برنده اهدا کند.

مسئولان بخت‌آزمایی آلبرتا تحقیقات خود درباره این مسابقه را به اتمام رسانده‌اند. به گفته آن‌ها این مسابقه هیچگونه مغایرتی با قوانین بخت‌آزمایی ندارد.

آلا واگنر مالک این خانه 5،000 فوت مربعی با سه اتاق خواب، قصد فروش آن را داشته است. این خانه در ناحیه دهکده‌نشین جنوب غربی کلگری قرار دارد. او برای آن‌که خانه را به مالک جدید تحویل دهد یک مسابقه انشانویسی ترتیب داده که در آن از افراد خواسته شده 25 دلار برای ثبت‌نام پرداخت کنند و یک صفحه انشاء نیز با موضوع “مالکیت خانه چطور زندگی آن‌ها را تغییر خواهد داد” ارسال کنند.

برگزاری این مسابقه ارسال تعدادی شکایت به دفتر Gaming Liquor and Cannabis (AGLC) آلبرتا را در پی داشت. ارسال این شکایت‌ها باعث شد مسئولین درباره این مسابقه تحقیق کنند.

این تحقیقات رای به برگزاری این مسابقه داد و آن را قانونی اعلام کرد.

این تیم تجسس از مامورین اجرایی قانونی تشکیل شده بود. یکی از سخنگویان AGLC به نام هیتر هولمن درباره نتیجه نهایی تحقیق گفت: تیم تحقیقاتی تشخیص دادند که ساختار این مسابقه هیچ مغایرتی با قوانین جزایی و یا قوانین Gaming Liquor and Cannabis آلبرتا ندارد.

خانم واگنر می‌گوید از آنجایی که ماهیت این مسابقه در تعریف قرعه‌کشی جای نمی‌گیرد، خارج از حوزه اختیارات قضایی مسئولان بخت‌آزمایی است. او بارها تاکید کرده که در صورت تحقیق سازمان‌های دیگر مجددا همین نتیجه حاصل خواهد شد.

خانم واگنر افزود که پیش از برگزاری مسابقه با مامور شرط‌بندی یک دفتر AGLC مشورت کرده است. او این کار را برای آن انجام داده تا مطمئن شود این مسابقه قوانین بخت‌آزمایی را نقض نمی‌کند. مامور بخت‌آزمایی به او اطمینان داده از آنجایی که مسابقه او شرط‌بندی نیست خارج از اختیارات قانونی این سازمان‌ها است.

او در ادامه صحبت‌هایش در روز چهارشنبه گفت: آن‌ها به خوبی می‌دانستند صلاحیت اظهارنظر دراینباره را ندارند و این مسابقه 100 درصد قانونی است. من فرد بسیار محتاطی هستم و درباره تمامی جوانب این مسابقه از قبل فکر کرده‌ام. اگر 100 درصد درباره قانونی بودن این مسابقه اطمینان نداشتم هرگز آن را شروع نمی‌کردم.

خانم واگنر که مشکل حرکتی نیز دارد می‌خواهد به یک خانه کوچکتر نقل مکان کند. خانه کوچکتر برای نیازهای سلامتی و حرکتی او مناسب‌تر است. او امیدوار است که مبلغ جمع‌آوری شده از شرکت‌کنندگان در مسابقه بتواند به اندازه ارزش خانه که 1.7 میلیون دلار است، برسد.

AGLC در اول ماه فوریه اقدام به تحقیق درباره قانونی بودن مسابقه آنلاین، یک انشاء بنویسید تا یک خانه برنده شوید، می‌کند.

خبرگزاری CBC یک گزارش خبری درباره این مسابقه تهیه کرد که به گفته AGLC گمانه‌زنی‌ها را درباره قانونی نبودن این مسابقه بیشتر کرد. سپس تعدای شکایت توسط دفتر اداری آن‌ها دریافت شد و برای همین تحقیقات خود را آغاز کردند.

متقاضیان شرکت در این مسابقه مبلغ 25 دلار برای ثبت‌نام پرداخت می‌کنند و انشائی یک صفحه‌ای با موضوع، چگونه مالکیت خانه زندگی آن‌ها را تغییر می‌دهد می‌نویسند.

برنده مسابقه از میان 500 فرد راه یافته به مرحله پایانی و توسط هیئت داوران انتخاب می‌شود. در مرحله پایانی فرد پیروز توسط داوران انتخاب می‌شود. استفاده از داوران به جای قرعه‌کشی باعث شده این مسابقه از حالت بخت‌آزمایی خارج شود.

شرکت‌کنندگان می‌توانند تا تاریخ 5 آوریل در مسابقه واگنر شرکت کنند. او ممکن است پایان زمان شرکت در این مسابقه را به امید رسیدن تعداد شرکت‌کنندگان به 65،000 نفر (که برابر با رسیدن مبلغ دریافتی به 1.7 میلیون دلار است) تا یک ماه دیگر نیز تمدید کند.

خانم واگنر در اینباره گفت: همه‌چیز به خوبی پیش خواهد رفت. تعداد زیادی از مردم به شرکت در این رقابت بسیار علاقه‌مند هستند و از من می‌خواهند تا زمان آن را افزایش دهم. حتما نباید نویسنده خوبی باشید تا بتوانید شرکت کنید.

او می‌گوید با اعلام پایان یافتن تحقیقات از سوی AGLC میزان دریافت درخواست‌ به شدت کم شده است.

منبع: cbc