Wednesday, May 1, 2024
2.4 C
Calgary

بازنگری دولت آلبرتا در استفاده از فوتو رادار برای جریمه‌های رانندگی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا می‌خواهد در استفاده از فوتو رادار بازنگری کند.

به دنبال یک بررسی مستقل درباره سیستم خودکار اجرای قوانین ترافیکی —که نام فوتو رادار برایش رایج شده— استان آلبرتا اعلام کرده که می‌خواهد تغییراتی را در استفاده از دستگاه‌ها انجام دهد.

وزیر حمل‌و‌نقل، آقای برایان میسون می‌گوید: «هدف ما این است که استفاده از فوتو-رادار به عنوان یک وسیله درآمدزایی را کنار بگذاریم.»

«عملیات شبکهٔ فوتو-رادار بایستی خروجی‌های بزرگی در زمینه امنیت ترافیکی داشته باشد، مثلا کاهش تصادف‌ها و نجات جان آدم‌ها. با به روز کردن راهبردهای این شبکه می‌خواهیم شفافیت و جهت‌گیری جدیدی را برای شهرداری و پلیس بگذاریم.»

در بررسی مذکور آمده است که راهبردهای فوتو رادار باید در چند بُعد به روز شوند تا زمینه رانندگی ایمن فراهم شود. برنامه ایمنی ترافیک حتما باید از داده‌های تصادفات استفاده کند و پلیس بایستی مکان دقیق هر رادار و علت نصب در آن محل را هر ماه گزارش نماید.

این به‌روز‌رسانی‌ها بایستی مسئولان شبکه استفاده از رادار در مناطق انتقالی که محدودیت سرعت تغییر می‌کند یا در جاده‌های چندبانده‌ای که سرعت‌ها متغییر است را متوقف کنند.

از این پس بایستی گزارش سالانه‌ای هم در مورد اجرای توصیه‌های مستقل ارائه شود.

در ضمن روش‌های سنتی مثل اسکن ترافیک با دوربین‌های دستی همچنان در مکان‌هایی که شبکه خودکار وجود ندارد، مثلا نزدیکی مدارس، زمین‌های بازی، مناطق ساخت‌و‌ساز و … قابل استفاده خواهند بود.

اهالی آلبرتا در سال آینده باید منتظر اجرای توصیه‌های این راهبرد جدید باشند.

منبع: Dailyhive