Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

۸ شهر زیبای استان آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا در غرب کانادا را به خاطر زیبایی‌های طبیعی‌اش می‌شناسیم، و البته عظمت کوه‌های راکیِ کانادا که در وسط این استان قرار دارند. آلبرتا از چندین شهر کوچک تشکیل شده که هر کدام حال و هوای خاص خود را دارند. در این بین شهرهایی با نماهای مشهور، رودهای زیبا یا ساختمان‌های تاریخی وجود دارند. در ادامه بهترین و زیباترین شهرهای آلبرتا را به شما معرفی می‌کنیم.

Jasper

شهرستانِ جَسپِر نقطه شروع برای سفر اکتشافی در پارک ملی جَسپِر در میان کوه‌های راکی است. اما این شهر به تنهایی نیز بسیار جذاب است. جَسپِر که در وسط کوه‌ها محاصره شده عجیب و جالب است، با باغ‌های هرس‌شده، ساختمان‌هایی با نماهای سنگی، و گلدان‌های کوزه‌ای آویز در خیابان اصلی در ماه‌های گرم‌تر سال.

می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی پارک در اطراف شهر لذت ببرید و با تراموا به کوه Whistler سری بزنید، در چشمه‌های آب‌گرم غوطه‌ور شوید، در دریاچه‌های فیروزه‌ای‌اش شنا کنید یا در Marmot Basin اسکی کنید.

WATERTON PARK

پارک واترتون که معمولا به آن واترتون خالی هم گفته می‌شود، در جنوب غربی آلبرتا ست. واترتون داخل پارک ملی دریاچه واترتون قرار دارد که بعد از مرز مونتانا نامش به پارک ملی گلاسیِر تغییر می‌کند.

زیبایی آن را می‌توان در یک عبارت خلاصه کرد: «هیچ‌کجای دیگر در کل دنیا نیست که همزمان هر سهٔ اینها باشد: میراث جهانی یونسکو، پارک صلح ملی و ذخیره زیست کُره.» این گوشهٔ دنج دنیا هنوز دست نخورده و کم جمعیت است.

Legal

Legal alberta

لیگال شاید یک شهر کوچک باشد اما تاریخچه جالبی دارد. در سال ۱۸۹۴، به عنوان یک اجتماع فرانسوی‌زبان تاسیس شد. در سال ۲۰۱۱ پایتخت دیوارنگاره‌های فرانسوی برگزیده شد، چون بیش از ۳۵ دیوارنگارهٔ خاص در سرتاسر شهر نقاشی شده بود.

مردم از سرتاسر دنیا به دیدن این شهر زیبا در شمال آلبرتا می‌آیند. موقعیت آن، که با ماشین تنها ۴۵ دقیقه از ادمونتون دور است، آن را به مکانی عالی برای سفرهای یک روزه تبدیل می‌کند.

Peace River

قبلا به آن گذرگاه پیس ریوِر گفته می‌شد، فاصله‌اش از ادمونتون ۴۸۶ کیلومتر به سوی شمال است. بزرگترین شهر در شمال غربی ادمونتون به حساب می‌آید، اما با این حال خیلی ایزوله مانده است.

طبیعتش بکر است و مناظرش دست‌نخورده، همه در انتظار کشف. دیدن شهر از فراز Sagitawa را فراموش نکنید. یک جای عالی دیگر برای پیک‌نیک در کنار پیس ریور، پارک ریوِرفرانت (Riverfront) است.

Canmore

کَن‌مور اغلب زیر سایهٔ همسایه‌اش، Banff قرار می‌گیرد اما خودش هم شهری زیبا در کوه‌های راکی است. دهکده پایین‌شهر بسیار خوش‌منظره است، با کوه‌های برفی در پس زمینه.

کن‌مور به خاطر دسترسی آسانش به طبیعت شناخته می‌شود. چه دنبال صخره‌نوردی باشید، چه دوچرخه‌سواری در کوهستان، یا کانوسواری، پیاده‌روی یا اسکی، کن‌مور روی شما را زمین نمی‌اندازد.

مزیت کَن‌مور نسبت به بَنف خلوت‌تر بودنش است، اما از لحاظ زیبایی چیزی کم ندارد. THREE SISTERS MOUNTAIN هم دیگر نیازی به تعریف ندارد. کوهی تماشایی که از همهٔ نقاط شهر دیده می‌شود.

Bon Accord

بون آکورد نامی قدیمی است که روی آبردین در اسکاتلند گذاشته شده بود، جایی که اولین ساکنینش از آن آمده‌اند. در ۴۰ کیلومتری شمال ادمونتون قرار دارد و برنده جایزه هم شده است. در سال ۲۰۱۵، از طرف انجمن International Dark Sky اولین و تنها شهر کانادا شد که به عنوان Dark Sky Community انتخاب شده است. نزدیکی‌اش به پایتخت آلبرتا آن را مقصدی بدیهی برای مسافران کرده است. تماشای آسمان در شب‌های دیدنی آن را از دست ندهید.

Banff

هیچ مقاله‌ای با موضوع زیبایی‌های آلبرتا بدون اشاره به بَنف کامل نیست. دهکده‌ای کوچک در پارک ملی بَنف که برای عکاسی معرکه است، با ساختمان‌های چوبی، هتل‌هایی شبیه قلعه برفراز تپه‌ها، و رودخانه Bow که از وسط شهر می‌گذرد.

در تابستان‌های گرم در کنار رودخانه قدم بزنید و به دریاچه‌های اطراف بروید. در زمستان هم به منطقه اسکی Big 3 بروید. بنف نقطهٔ شروعی عالی برای اکتشاف در کوه‌های راکیِ کانادا ست.

منبع: The Culture Trip