Friday, April 26, 2024
7.2 C
Calgary

وزیر سلامت بریتیش کلمبیا خبر از الزام مدارس به اعلام وضع واکسیناسیون دانش‌آموزان داد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وزیر سلامت بریتیش کلمبیا آقای آدریان دیکس خبر از الزام مدارس به ارسال گزارش واکسیناسیون دانش آموزان داده است. این گزارش باید تا پاییز و قبل از شروع ترم سپتامبر فرستاده شود.

تمام دانش‌آموزان در مدارس دولتی و خصوصی باید تاییدیهٔ دریافت واکسن بیماری‌هایی مثل سرخک را ارائه کنند.

والدینی که با بهانه‌های دینی یا فلسفی بخواهند مانع از واکسینه شدن فرزندشان شوند بایستی به کلاس‌هایی بروند که خطرات این ممانعت برای سلامتی بچه‌ها را به آنها گوشزد می‌کنند.

این گزارش‌های اجباری قرار است به کمک مسئولین بیایند تا والدین بی‌اطلاع از ایمن‌سازی فرزندشان، یا والدین مخالف با واکسن، یا خانواده‌های دور از مراکز بهداشتی را پیدا کنند. این والدین حتما کمک‌های لازم برای ایمن‌سازی فرزندشان را دریافت خواهند کرد.

آقای دیکس می‌گوید: «ما آماده فراهمسازی قوانین لازم هستیم و باید مطمئن شویم که دستورالعمل‌های لازم در اختیار مسئولینند. به باور من هم‌اکنون هم اوضاع آماده ست، اما باید مطمئن شویم.»

این تصمیم به دنبال شیوع سرخک در ونکوور گرفته شده که تاکنون ۱۳ مورد ابتلا به آن گزارش شده است.

افسر منطقه‌ای سلامت، خانم بانی هِنری با زمانبندی اعلامی و نیاز به شفافسازی دستورالعمل‌ها موافق است و می‌گوید سپتامبر زمان معقولی برای اعلام گزارش‌ها است. به گفتهٔ او آموزش خانواده‌ها در زمینه واکسیناسیون تا امروز بسیار مفید بوده است.

آقای دیکس هم می‌گوید که نیازی به تصویب قوانین جدید نیست زیرا می‌توان دستورالعمل‌های مناسب را در کنار قانون سلامت عمومی به کار گرفته. به نظر او: «تهیه گزارش اجباری در کوتاه‌مدت ممکن است و در این مورد نیازی نیست معطلِ تصویب قوانین جدید شویم.»

در سال ۲۰۱۴ افسر سلامت منطقه‌ای، آقای پری کندال بعد از ظهور ۳۴۲ ابتلا به سرخک، درخواست ثبت اجباری مشابهی را در اونتاریو اعلام کرد و آقای دیکس می‌گوید: «این مسیری است که ما هم می‌خواهیم در آن جلو برویم» ولی نمی‌داند چرا قبلا چنین اتفاقی نیفتاده بود.

در اونتاریو، کودکانی که وارد مقطع اول یا دوم تحصیلی می‌شوند باید در مقابل بیماری‌هایی مثل سرخک واکسینه باشند، مگر اینکه دلایل پزشکی یا دینی محکمی داشته باشند. دیکس می‌گوید: «طرح پیشنهادی ما برای بریتیش کلمبیا مشابه اونتاریو است. البته از نظر قانونگذاری متفاوت خواهد بود ولی جنس آن، گزارشدهی اجباری است.»

در اونتاریو والدین باید تاییدهٔ واکسیناسیون را به مدرسه بدهند و در غیر این صورت، هنگام شیوع بیماری مدارس می توانند فرزند آنها را خانه‌نشین کنند.

در بین ۱۳ مورد ابتلا به سرخک در بریتیش کلمبیا، که ۲ تای آنها جدید هستند اکثرشان در ۲ مدرسه فرانسوی‌زبان بوده‌اند و ناقل بیماری یک دانش‌آموز بوده که اخیرا از سفری به ویتنام برگشته بوده است.

پیش‌تر نیز در آلبرتا طرح واکسیناسیون عمومی سرخک اعلام شده بود.

منبع: Time Colonist