Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

۱۰ دانستنی مفید قبل از سفر به منطقهٔ کوهستانی ویستلِر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ویستلِر (Whistler) در استان بریتیش کلمبیا، مشهور به مقصدی برای اسکی در ارتفاعات بلند برای مردم دنیا شده است. اما هنوز چیزهای زیادی درباره این منطقه، ناگفته مانده‌اند.

در ادامه ۱۰ دانستنی جالب درباره ویستلِر برای شما آورده‌ایم تا بهترین تفریح‌های ممکن را در آن داشته باشید.

یک مقصد گران‌قیمت

پاتوق‌هایی در کلاس جهانی معمولا قیمتی جهانی هم دارند. با اینکه مسافران کم‌بودجه می‌توانند فرصت‌های ارزان اقامت، جابه‌جایی، و گردشگری را پیدا کنند اما با این حال ویستلِر یکی از گران‌ترین پاتوق‌های اسکی کانادا ست.

اینها به کنار، مطمئن باشید که تجربه آمدن به اینجا به عنوان یکی از بهترین پاتوق‌های اسکی دنیا، به هزینه‌اش می‌ارزد.

تجربه‌ای فراتر از اسکی

بله، ویستلِر معروف به اسکی و اسنوبورد است و سالانه بیش از ۲ میلیون گردشگر برای همین مورد به اینجا می‌آیند. اما فعالیت‌های زمستانی بیشتری هم در ویستلِر وجود دارد. در کوه‌های برفی می‌توانید لاستیک‌سواری، پیاده‌روی و زیپ‌لاین را تجربه کنید.

بیرون از کوه هم یک مرکز سورتمه‌سواری کابلی هست که رکورددار جهانی ست، و البته موزه‌ها و چشمه آب‌معدنی Scandinave را هم نباید از قلم انداخت.

یک تیر و دو نشان

Peak 2 peak gondola

ویستلِر و بلَک‌کومب (Blackcomb) در قدیم دو رقیب جدا و البته دوست بودند اما از سال ۱۹۹۷ یکی شدند. وقتی این ادغام تاریخی رخ داد، Whistler Blackcomb تبدیل به یکی از بزرگترین مناطق اسکی جهان با ۳,۲۳۸ هکتار زمینِ قابل اسکی شد.

راستی تله‌کابین PEAK 2 PEAK که بین دو کوه کشیده شده هم رکوددار جهانی است و بزرگترین سیستم لیفت مداوم دنیا به شمار می‌آید.

دسترسی آسان

ویستلِر برای همه افراد در دسترس است چه با هواپیما بیایند، چه اتوبوس یا خودرو. از ونکوور ۲ ساعت با ماشین فاصله دارد و چندین شرکت اتوبوسرانی هر روز بین این دو شهر سرویس دارند. ونکوور یک فرودگاه بین‌المللی هم دارد و البته سیاتل فقط ۳ ساعت با ونکوور فاصله دارد. خلاصه که گزینه‌های رسیدن به ویستلِر فروانند، و البته ارزان.

Après عالی است

Blacks pub whistler

منطقه اسکی Après بخش مهمی از تجربه اسکی در ویستلِر. این دهکده پر از رستوران‌ها و کافه‌ها و بارها است که تا آخر شب خدمت ارائه می‌کنند. بسیاری از گردانندگان این کسب‌و‌کارها می‌دانند که شما یک راست از کوه آمده‌اید، بنابراین محیط دهکده بسیار آرام و خودمانی است. غذای Southern BBQ را در Dusty’s تجربه کنید، شب را در Merlin’s برقصید و پیشنهادهای Longhorn را هم چک کنید.

انعام جزو فرهنگ اینجاست

در امریکای شمالی فرهنگ انعام دادن وجود دارد اما در استرالیا نه، و ۲۰ درصد جمعیت زمستانی ویستلِر از استرالیا می‌آیند (برای همین عبارت ویسترالیا به وجود آمده). خلاصه که اگر خارج به ویستلِر می‌آیید نرخ رایج انعام ۱۵ تا ۲۰ درصد است، مگر اینکه در محل کمتر اعلام شده باشد.

تابستان اینجا هم عالی ست

Whistler mountain views

با اینکه این منطقه به خاطر زمستانش مشهور است اما در تابستان هم یک مقصد دیدنی است. کوه ویستلِر در تابستان تبدیل به یک پارک دوچرخه می‌شود که ماجراجویان زیادی را از اطراف دنیا به کانادا می‌آورد. مسیرهای پیاده‌روی تا دریاچه‌ها و در نزدیکی مناطق کوهستانی وجود دارند.

ویستلِر خانه یکی از زیباترین زمین‌های گُلف دنیا است. ضمن اینکه در تابستان همچنان تله‌کابین PEAK 2 PEAK مشغول کار است و محصولات کشاورزی تازهٔ بازار محلی هم می‌رسند.

ورود خودرو به دهکده ممنوع

دهکده اصلی ویستلِر، که در پایین کوه ویستلِر است، منطقه ورود ممنوع خودروها ست. این باعث می‌شود مثل ایستگاهی قبل یا بعد از مراحل کوهنوردی هم عمل کند. جایی آرام و خلوت برای پرسه‌زنی. جالب اینکه بوتیک‌ها، فروشگاه‌ها و هدیه‌فروشی‌های زیادی داخل دهکده هستند، و البته رستوران‌های عالی.

اما منطقه ورود ممنوع نباید باعث نگرانی کسانی شود که از دور با خودرو به ویستلِر می‌آیند چرا که پارکینگ‌های بزرگی در اطراف دهکده وجود دارند.

رستوران‌هایی در کلاس جهانی

Araxi

منظرهٔ زیبای منطقه اسکی après بسیار آرامش‌بخش است، ولی غذاهای رستوران‌های معرکهٔ ویستلِر هم دیدنی هستند. آشپزها روی پخت غذاهای محلی، تامین پایدار مواد و روی منوهای گوشتی و دریایی تاکید زیادی دارند. آقای جیمز وات در رستوارن Araxi یک پیشرو در عرضه غذا از مزرعه به رستوران است، اما اغذیه‌فروشی Alta بر این باور است که هر مشتری با دیگری فرق دارد. خلاصه که اینجا برای هر ذائقه غذایی هست.

لباس کافی بیاورید

در زمستان حتی در خود دهکده ویستلِر معمولا دمایی حدود صفر درجه سانتیگراد را تجربه می‌کنیم. حتما لباس کافی و مناسب از جمله کاپشن مقاوم در برابر آب، زیرلباسی عرق‌گیر گرم، و جوراب‌های پشمی مناسب با خودتان بیاورید. با توجه به کلاس بالای رستوران‌های محلی، توصیه می‌شود برای ضیافت‌ها حداقل یک دست لباس رسمی هم بیاورید.

منبع: The Culture Trip