Saturday, March 30, 2024
-6.9 C
Calgary

کانادا می‌خواهد با مشارکت در پروژه Lunar Gateway ناسا به ماه سفر کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا قرار است در پروژه جدیدی که ناسا در حال اجرای آن است مشارکت کند. هدف این پروژه آن است که مجددا، اما اینبار با ابعادی بسیار گسترده‌تر، انسان را به سطح ماه بفرستد.

نخست‌وزیر جاستین ترودو در صبح روز پنجشنبه اعلام کرد که کشور کانادا در پروژه جدید Lunar Gateway مشارکت خواهد کرد. اجرای این پروژه بعنوان یکی از مراحل شروع دور جدید برنامه‌های اکتشافی روی مریخ محسوب می‌شود.

پروژه Gateway قصد دارد یک پایگاه دائمی بر روی ماه ایجاد کند که فضایی مناسب برای زندگی فضانوردان، یک محل برای اتصال فضاپیما و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی را در خود جای داده است.

طبق گزارش‌های دولت فدرال، کشور کانادا در این پروژه یک سیستم روباتیک هوشمند به نام Canadarm3 را توسعه می‌دهد که وظیفه تعمیر و نگهداری پروژه Gateway را بر عهده خواهد داشت.

دولت کانادا اعلام کرده که در 24 سال آینده بیش از 2.05 میلیارد دلار در برنامه فضایی این کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

جاستین ترودو در سخنانی اینباره گفت: این سرمایه‌گذاری تاریخی کشور کانادا مشاغلی عالی برای کانادایی‌ها ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب ما برنامه سفر فضانوردان خود را خواهیم داشت و صنعت هوافضای کشور را گسترش می‌دهیم و آن را قوی‌تر می‌کنیم. اجرای این پروژه‌ها قلمروی جدیدی از فرصت‌ها را برای تحقیق و نوآوری کانادایی‌ها بوجود خواهد آورد. با مشارکت در پروژه Lunar Gateway کانادا در یکی از بزرگترین و جاه‌طلبانه‌ترین برنامه‌های فضایی که تاکنون انجام شده، نقش‌آفرینی خواهد کرد.

گفته می‌شود این سرمایه‌گذاری صدها شغل عالی همراه با درآمدی مناسب را در 10 سال آینده ایجاد می‌کند. این شغل‌های جدید به دانشمندان، مهندسان، تکنسین‌ها و برنامه‌نویسان کامپیوتر اختصاص خواهد یافت. گفته می‌شود به واسطه ایجاد این مشاغل سالانه 100 میلیون دلار به GDP کشور کانادا نیز افزوده می‌شود.

بعلاوه دولت کانادا می‌گوید این سرمایه‌گذاری به فضانوردان کانادایی این امکان را می‌دهد تا در ماموریت‌های فضایی پیش رو شرکت کنند. پروژه Lunar Gateway به دانشمندان این اجازه را می‌دهد تا تحقیقات پیشرفته‌ای که بر روی زمین امکان انجام آن‌ها وجود ندارد را در فضا انجام دهند.

این سرمایه‌گذاری شامل تخصیص 150 میلیون دلار در پنج سال آینده برای حمایت از پروژه Lunar Exploration Accelerator نیز می‌شود.

نودیپ بینز وزیر نوآوری، علوم و توسعه اقتصادی کانادا درباره این برنامه گفت: دولت کانادا نگرشی آینده‌گرایانه به برنامه برنامه‌های هوافضا دارد و می‌خواهد اطمینان حاصل کند کشور ما همچنان در آن سوی جو پیشرو باقی می‌ماند. این سرمایه‌گذاری به فضانوردان کانادایی کمک خواهد کرد تا بتوانند در ماموریت‌های جدید شرکت کنند و نسل‌های جدید نیز با تماشای آن‌ها به فضانوردی علاقه‌مند‌تر خواهند شد. انجمن فضایی کانادا رهبری و برنامه‌های توسعه‌ای خود در زمینه روباتیک را ادامه خواهد داد و بر روی فعالیت‌های تخصصی در زمینه هوش مصنوعی و سلامتی سرمایه‌گذاری می‌کند.

همچنین ترودو قصد دارد از پاییز امسال یک دوره برای استخدام فضانوردان جوان را شروع کند. هدف از این دوره آن است که بتواند بر روی نسل بعدی فضانوردان اثر بگذارد و به کانادایی‌های جوان این فرصت را بدهد تا در زمینه‌هایی مانند علم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات فعالیت کنند.

ترودو در ادامه افزود: ما با کمک همکارانمان از سرتاسر دنیا سعی خواهیم کرد تا مرزهای خواسته‌ها و آرزوی انسان را جابجا کنیم و تاثیری قوی بر نسل‌های بعدی کودکان و جوانان خود بگذاریم. ما می‌خواهیم نسل‌های بعدی همیشه تا رسیدن به بهترین‌ها دست از تلاش کردن بر ندارند.

منبع: dailyhive