Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

شورای شهر کلگری حذف فلوراید از آب آشامیدنی را بازنگری می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در سال ۲۰۱۶، این عضو انجمن شهر کلگری نتوانست همکارانش را قانع کند تا به تاثیر تصمیم شورای شهر برای توقف فلوراید زدن به آب شهری نگاهی دوباره بیندازند.

حالا او دوباره در جلسه شورای شهر می‌خواهد دقیقا همان پیشنهاد را روی میز بیاورد تا ببیند که آیا همکارانش هنوز هم نمی‌خواهند آن را بازنگری کنند یا موضعشان عوض شده.

مسئولین انستیتو اوبراین در دانشگاه کلگری حاضرند پژوهشی داوطلبانه را در زمینه حذف فلوراید از آب شهری انجام دهند.

خانم کالی-ارکهارت هر گونه موضع موافق یا مخالف در این زمینه را موکول به بعد از رای‌گیری کرده و می‌گوید: «قبل از اینکه کسی عصبانی شود یا برای من ایمیل بفرستد که این ایدهٔ بدی است، باید صبر کنیم و ببینیم آیا اصلا شورا حاضر ست پژوهشی روی آن انجام شود یا نه.»

مشکلی جدی

در ۲۰۱۱، شهر جلوی افزودن فلوراید به آب آشامیدنی را گرفت.

موافقانِ کلرزنی می‌گفتند که این کار می‌تواند مانع خرابی دندان‌ها به خصوص در بین نوجوان‌ها، افراد مسن، و افراد کم-درآمد شود.

اما مخالفین می‌گفتند که فواید فلوراید مشخص نیست و لااقل باید در این زمینه به مردم حق انتخاب داد.

هیچ شکی نیست که کالی-ارکهارت هنوز این مشکل را رها نکرده. او می‌گوید: «روز به روز شواهد بیشتری به دست می‌آید که احتمالا با حذف فلوراید از آب آشامیدنی باعث صدمه، به خصوص به کودکان شده‌ایم.»

او می‌خواهد اعضای شورا جهتگیری شخصی‌شان را کنار بگذارند و شواهد علمی را مطالعه کنند و بعد تصمیم بگیرند که قضیه فلوراید را چطور حل کنند.

«آدم باید ذهنش را باز نگه دارد. باید برای پذیرش آمده باشد. اگر شواهد از چیزی پشتیبانی کردند، باید بهترین تصمیم را برای اهالی کلگری گرفت.»

اگر این درخواست تایید شود، متخصصین پزشکی و سلامت باید تا آخر ژوئن گزارش خود را به شورا بفرستند.

دومین تلاش برای قضیه فلوراید

تلاش خانم ارکهارت جدیدترین مورد است، ماه قبل هم یکی دیگر از اعضای شهر به نام جرومی فارکاس از اعضا خواهد که با تهیه یک گزارش در این زمینه موافقت کنند. او می‌خواست بداند که هزینه احتمالی برای از سرگیری فلورایدزنی به آب چقدر است.

زمانی که این طرح متوقف شد، یعنی سال ۲۰۱۱، هزینه سالانهٔ این کار حدود ۷۵۰,۰۰۰ دلار بود. شورای شهر هم مشغول بررسی طرحی ۶ میلیون دلاری برای نصب تجهیزات بیشتر بود.

فارکاس می‌گوید که از تصمیم شورا در سال ۲۰۱۱ ناراضی ست، به خصوص که قبل از آن در دو رای‌گیری مستقیم از مردم، شهروندان موافق ادامه فلورایدزنی به آب شهری بودند و قطع آن بدون مشورت با مردم انجام شده است.

منبع: CBC