Tuesday, April 23, 2024
3.1 C
Calgary

تایید دو مورد سُرخک جدید توسط سازمان بهداشت ساحلی ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به گفته سازمان بهداشت ساحلی ونکوور، ۲ مورد جدید سُرخک در ناحیهٔ Mainland در استان بریتیش کلمبیا مشاهده شده است.

این سازمان بهداشتی گمان می کند که مورد جدید به پرونده قبلی سُرخک مربوط است. در جریان تحقیقات، تا الآن منبع دیگری برای سرایت بیماری پیدا نشده است.

تا امروز در جریان این شیوع ۱۰ مورد تایید شده از سُرخک گزارش شده و یک مورد جداگانه هم اوایل فوریه در ونکوور مشاهده شده بود.

خانم آلتیا هایدن افسر سلامت دارویی سازمان بهداشت ساحلی ونکوور (VCH) می‌گوید: «ما نمی توانیم اطمینان بدهیم که تمام بیماران احتمالی شناسایی شده‌اند.»

سُرخک یک عفونت سیستم تنفسی است که جزو بیماری‌های بسیار واگیردار قرار می‌گیرد و ویروس آن (RNA) که از طریق تنفس منتقل می‌شود، تا ۲ ساعت می‌تواند در هوا زنده بماند. به گفته VCH اکثر افرادی که با بیماران تماس داشته‌اند احتمالا دچار این بیماری شده‌اند و پیشگیری دیگر برای آنها میسر نیست.

موارد احتمالی انتقال ویروس در ونکوور، ریچموند، اسکوامیش، ویستلِر، و استیوستون گزارش شده‌اند. مسئولین به افرادی که در دیگر شهرها در معرض ویروس قرار گرفته‌اند نیز مستقیما هشدار داده‌اند.

VCH می گوید مسافرینی که در ۱۵ فوریه بین ساعت ۹ صبح تا ۱۱:۳۰ صبح (PST) از سیستم حمل و نقل سریع ونکوور، کانادا لاین، در مسیر رفت یا برگشت استفاده کرده‌اند، در معرض ویروس قرار داشته‌اند و شاید بیمار باشند.

Vch graph

مقامات می‌گویند که این افراد بایستی تحت نظر قرار گیرند تا در صورت بروز علائم بیماری، درمان شوند. علائمی نظیر تب، سرفه، آبریزش بینی و قرمزی چشم، معمولا چند روز بعد با التهاب پوستی و خارش روی صورت و سینه، همراه می‌شوند.

VCH تا امروز از ۳۶ دانش آموز و کارمند آموزشی از دو مدرسه فرانسوی ونکوور خواسته که در خانه بمانند، این مدارس محل شروع شیوع بیماری بوده‌اند.

منبع: CBC