Sunday, April 28, 2024
15.5 C
Calgary

برابری رتبه Notley و Kenney طی نظرسنجی اخیر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

انتخابات استانی ممکن است هنوز به طور رسمی اعلام نشده باشد، اما به نظر می رسد که احتمالا آخرین مهلت مقرر برای برگزاری آن 31 ماه مه است و فقط چند ماهی فرصت باقی مانده است تا اهالی آلبرتا رهبر جدید خود را انتخاب کنند.

ThinkHQ گزارشی منتشر کرده است که با توجه به آن به نظر می رسد طبق اولین نظرسنجی که در تاریخ 22 فوریه انجام شده بود، Rachel Notley و Jason Kenney رقابت تنگاتنگی در سال 2019 در پیش خواهند داشت.

این گزارش براساس یک نظرسنجی آنلاین که از تاریخ 31 ژانویه تا 6 فوریه انجام و از 1158 نفر از ساکنان آلبرتا پرسیده شده بود، اعلام شده است.

طبق نظرسنجی، احتمال تایید Notley برابر با 44% است، در حالیکه احتمال تایید Kenney برابر با 43% است.

51% از شرکت کنندگان با اینکه Notley به عنوان نماینده NDP انتخاب شود مخالف بودند، در حالیکه فقط 45% با انتخاب Kenny مخالف بودند.

نکته مشترک در این نظرسنجی در مورد هر دو رهبر این است که، 21% با انتخاب این رهبرها کاملا موافق و 36% کاملا مخالف بوده اند.

در خصوص ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان از جمله محل سکونت و جنسیت، مشخص است که Notley در بین خانم ها و اهالی ادمونتون محبوبیت بیشتری دارد، در حالیکه Kenney در مناطق روستایی محبوبیت بیشتری را به خود اختصاص داده است.

با توجه به اطلاعات ThinkHQ، تایید Notley خیلی بدتر از آن است که او برای اولین بار در سال 2015 انتخاب شد، با وجود اینکه در مقایسه با اولین سال پس از انتخابات خیلی بهتر شده است.

نکته خیلی بد در اینجا این است که مخالفت با Notley  59%در مقابل %35 موافق است و این احتمال وجود دارد که این فاصله در ماه های آینده هم ادامه داشته باشد.

منبع: DailyHive