Friday, April 26, 2024
6.7 C
Calgary

دستگیری اعضای گروه سازمان‌یافته سرقت خودرو در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تقریبا ۲ سال طول کشید اما سرویس پلیس کلگری (CPS) بالاخره توانست ماجرای سرقت خودروها در کلگری را به سرانجام برساند.

به دنبال عملیاتی ۲۲ ماهه که نوامبر ۲۰۱۷ شروع شد، CPS به این نتیجه رسید که یک گروه جرایم سازمان‌یافته پشت پردهٔ سرقت خودروهای زیادی در کلگری بوده است.

اعضای این گروه بعد از سرقت خودروها، شماره شناسایی بدنه را تغییر می‌دادند و سپس آن‌ها را به عنوان خودروهای ثبت‌شدهٔ قانونی می‌فروختند.

این گروه با زرنگی تمام دزدیدن خودروها را به سارقان خرده‌پا می‌سپرد و در ازای دریافت خودرو پول نقد، مواد مخدر یا حتی خودروهای دزدیِ دیگر را به آنها می‌داد.

سارقانْ خودروهایی را هدف می‌گرفتند که یا (معمولا برای گرم شدن صبحگاهی) روشن رها شده بودند یا در پارکینگ‌های دورافتاده بودند.

علاوه بر تغییر شماره شناسایی خودرو، این گروه صورتحساب فروش، ثبت و بیمه‌نامه جعلی هم برای خریداران صادر می‌کرد.

پلیس یک تعمیرگاه به نام Modern Motors Ltd را در ساسکاتون پیدا کرد و در می ۲۰۱۸ حین اجرای حکم بازرسی، ۵ خودروی دزدی را در آن کشف کرد.

۷ حکم بازرسی دیگر نیز همزمان اجرا شدند و نتیجه آن کشف این موارد بود:

«عملیات کِشت شاهدانه، ۳۹ خودروی مسروقه، یک ملک در Ogden که با درآمد تبهکارانه خریده شده بود، ۴.۵ کیلوگرم شاهدانه، ۱۷ گرم کوکائین، اسناد مرتبط با ثبت و خرید خودروهای مسروقه، و ۵۱۲ نمونه سریال جعلی برای خودروهای مسروقه.»

پنجشنبه ۱۴ فوریه ۳ نفر در رابطه با این جرایم دستگیر شدند.

تایلر اسکات ۳۴ ساله و تامی اسکات ۵۵ ساله، هر دو از کلگری، برای جرایم مختلفی مثل نمایندگی گروه تبهکار در موارد مختلف، همدستی در انجام جرایم قابل پیگیرد، پولشویی درآمدها، همگی به نفع، در همدستی، یا با هدایت گروه تبهکار، و حمل‌و‌نقل مواد مخدر در ملک خریداری شده با درآمد تبهکارانه دستگیر شده‌اند.

اکرم چادهاری ۳۵ ساله (Ikraam Chaudhary) از ساسکاتون هم برای همدستی در جرایم به نفع، در همدستی، یا با هدایت گروه تبهکار، پولشوییِ درآمدهای حاصله، و حمل‌و‌نقل مواد مخدر در ملک خریداری شده با درآمد تبهکارانه دستگیر شد.

پلیس هنوز به دنبال سیلوِین لفِیوِر (Sylvain Lefevre) از کلگری است. مردی ۳۶ ساله که به خاطر حمل‌و‌نقل مواد مخدر در ملک خریداری شده با درآمد تبهکارانه، همدستی در جرایم قابل پیگرد به نفع، در همدستی، یا با هدایت گروه تبهکار تحت پیگرد است.

عکس او را در زیر می‌بینید: قد ۱۷۵ سانتی‌متر، وزن ۶۴ کیلوگرم، موها و چشم‌ها قهوه‌ای.

19 03 07lefevre 702974

در ضمن کلمه ATTICUS روی دست چپ، یک زنجیر روی قوزک پای چپ، و یک ستاره دریایی با کلمات CARPE DIEM روی بازوی راست او تتو شده است.

در صورت مشاهده این فرد با شماره تلفن سرویس پلیس کلگری 4032661234 یا شماره ناشناس کرایم استاپرز 18002228477 یا وبسایت این گروه تماس بگیرید.

منبع: Dailyhive