Saturday, April 20, 2024
0.7 C
Calgary

اضافه شدن مرخصی درمانی در اصلاحات قانون کار بریتیش‌کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

احتمالا مسئولان استانی بریتیش‌کلمبیا به زودی مرخصی درمانی بدون حقوق را بعنوان بخشی از تغییرات در قوانین استخدامی جدید این استان پیشنهاد دهند.

این استان در روزهای پایانی هفته گذشته گزارشی درباره تغییرات جدید در قوانین که قرار است از ماه آینده اجرایی شوند، منتشر کرد. هدف از انتشار این گزارش آن بوده که افراد بتوانند نظر خود را درباره قوانین اظهار کنند.

این گزارش گفته که اکثر اعضای کمیته بررسی قوانین جدید، با وضع هفت روز مرخصی بدون حقوق موافقت کرده‌اند. این مرخصی سالانه برای کارمندانی که حین کار بیمار می‌شوند و یا برای رسیدگی به مشکلات اضطراری خانوادگی نیاز به مرخصی پیدا می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر این استان تنها تا پنج روز مرخصی سالانه بدون حقوق برای مشکلات خانوادگی در نظر گرفته است. در گزارش اخیر آمده که استان بریتیش‌کلمبیا و بخش Nunavut تنها مناطق کشور کانادا هستند که برای کارمندان خود در هنگام بیماری و یا آسیب‌دیدگی هیچگونه قوانین مرخصی در نظر نگرفته‌اند.

در ادامه این گزارش آمده که بسیاری از شرکت‌های بزرگ هم‌اکنون قوانینی درون سازمانی را برای مرخصی کارمندان خود در زمان بیماری، پیشبینی کرده‌اند. در حال حاضر بدلیل نبود یک قانون حداقلی برای مرخصی دوران بیماری در استان بریتیش‌کلمبیا، کارمندان شاغل در کسب‌وکارهای کوچک و افرادی که مشاغل پاره‌وقت و یا موقتی در استان دارند را متضرر کرده است.

هیچکدام از اعضای فدراسیون کار بریتیش‌کلمبیا قادر نبودند تاکنون درباره تغییرات پیشنهاد شده نظر خود را اعلام کنند، اماIrene Landzinger لندزینگر رییس سابق این فدراسیون پیش از انتشار این گزارش به خبرگزاری CBC گفت که این تشکیلات که از سال‌ها قبل برای وضع قانون مرخصی کارکنان بیمار تلاش کرده است.

با اینحال ریچارد تراسکات که از اعضای فدراسیون کانادایی تجارت آزاد است می‌گوید که قانونی شدن مرخصی بیماری برای کارکنان بر فعالیت کسب‌وکارهای کوچک تاثیر منفی بگذارد.

تراسکات طی تماسی که از دفتر خود در آلتای کلگری با ما داشت گفت: من نگران هستم که در این اصلاحات شرایط کسب‌وکارهای کوچک و نیازهای کارآفربینان در اولویت نبوده باشد و لحاظ نشوند.

شش بخشی که مورد اصلاح و بررسی قرار گرفته‌اند

به گفته این وزارتخانه قانون الگوی استخدام که به تشریح حقوق و قوانین استانی مربوط به کارمند و کارفرما پرداخته، از سال 1994 تا به امروز هیچگاه به طور جامع مورد بازنگری قرار نگرفته است.

اصلاحات کنونی بر شش بخش اساسی این قانون تمرکز کرده است: حمایت بیشتر از کودکان کارگر؛ تغییر در استانداردهای مربوط به استخدام؛ حمایت از خانواده‌ها در مواجهه با مشکلات بوسیله تعیین قوانین جدید برای کسب اجازه مرخصی؛ افزایش اختیارات و قدرت کارمندان برای احقاق حقوق و یا مزایایی که به آن‌ها تحقق دارد؛ شفاف‌سازی استانداردهای ساعات کاری و اضافه‌کاری و نهایتا بهبود شرایط عادلانه برای کارکنانی که از کار خود اخراج شده‌اند.

به گفته تراسکات بنظر می‌رسد اصلاحاتی که اعلام شده بیشتر از آن‌که به کسب‌وکارهای کوچک توجه کند، بر حمایت از کارمندان تمرکز داشته است. او در ادامه گفت: ما نمی‌خواهیم لیستی طولانی از قوانین سردردآور برای کسب‌وکارهای کوچک وضع شود که نهایتا آن‌ها را تنها در حلقه‌ای بی‌انتها از کاغذبازی‌های اداری گیر بیاندازد.

مشکلات قوانین جدید قابل بحث هستند

این گزارش می‌گوید که اصلاحات صورت گرفته و وضع قانون جدید برای مرخصی درمانی قابل بحث است.

در قسمت‌های از این گزارش آمده که بیشتر کارفرمایان با مرخصی بیماری مخالف هستند. علت محالفت این افراد از این بابت است که آن‌ها نگران سوءاستفاده کارمندان شرکت از این قانون هستد و گمان می‌کنند با وضع این قانون هرگاه کارمندی نخواهد سر کار حاضر شود، به بهانه بیماری از این قانون استفاده خواهد کرد.

الیزابت رید که وکیل فعال در مسائل استخدامی است درباره این نگرانی‌ها توضیح می‌دهد. او می‌گوید که تاکنون در چندین پرونده با کارمندانی مواجه شده که از مرخصی درمانی سوءاستفاده کرده‌اند. به گفته رید این کارفرما‌ها با ماهیت مشکلات ناشی از وضع این قانون آشنایی دارند و تنها می‌خواهند قانونی نیز برای حل این مسئله پیشبینی شود.

به گفته این گزارش کارمندانی که در شرکت‌های دارای قوانین مرخصی دوران بیماری کار می‌کنند علاقه دارند روزهای بیشتری به این نوع مرخصی تخصیص داده شود. از سوی دیگر گفته می‌شود آن دسته از کارمندانی که در محل کار خود از این نوع قوانین برخوردار نیستند گاها بخاطر ترس از اخراج شدن، با وجود بیماری در محل کار حاضر شوند.

کسانی که می‌خواهند در مورد هرکدام از بندها و اصلاحات پیشنهادی نظر خود را اعلام کنند می‌توانند تا 21 مارس سال 2019 پیشنهادهای خود را به آدرس [email protected] ارسال کنند.

منبع: cbc