Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

سرمایه‌گذاری نیم میلیارد دلاری دولت آلبرتا برای نوسازی اتوبان Deerfoot Trail

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Deerfoot Trail که شلوغ‌ترین آزادراه (اتوبان) کلگری ست به لطف دولت آلبرتا یک نوسازی جدی به خود خواهد دید تا مناسب نیازهای آیندهٔ شهروندانِ منطقه شود.

این خبر حتما مایه خوشحالی افرادی ست که هر روز در ترافیکِ سپر-به-سپرِ این اتوبان گیر می‌افتند، چراکه شلوغی Deerfoot Trail در کل آلبرتا همانندی ندارد.

دولت استانی آلبرتا می‌گوید که هر روز حدود ۱۷۵,۰۰۰ وسیله نقلیه در مسیر شمال-جنوبِ این اتوبان تردد می‌کنند که باعث کُندی شدید در ساعات اوج ترافیک می‌شود.

قرار است با صرف ۴۷۸ میلیون دلار برای نوسازی این جاده، لاین‌های جدید به طول ۲۱ کیلومتر در هر دو مسیر شمالی و جنوبی اضافه شود. این لاین‌ها از Beddington Trail تا Anderson/Bow Bottom Trail را پوشش خواهند داد.

آقای برایان مِیسون، وزیر حمل‌و‌نقل آلبرتا در بیانیه‌ای می‌گوید: «Deerfoot Trail شلوغ‌ترین جاده در کل آلبرتا ست و یکی از شاهراه‌های حیاتی برای کلگری به شمار می‌آید.»

«در سال‌های اخیر شلوغی آن از حد تحمل گذشته است و هر کسی که در این مسیر رفت‌و‌آمد می‌کند از طرح توسعه آن استقبال خواهد کرد. خواستهٔ ما کاهش زمان حضور مردم در ترافیک است تا بتوانند وقت از دست رفته‌شان را با خانواده و نزدیکان خود بگذرانند.»

در این بیانیه اشاره شده که جمعیت کلگری در زمان آخرین توسعهٔ Deerfoot Trail که به سال ۲۰۰۵ برمی‌گردد، حدود ۱ میلیون نفر بوده. اما امروز با افزایشی ۳۰ درصدی به ۱.۳ میلیون نفر رسیده و شهرهای Airdrie و Chestermere در نزدیکی آن نیز افزایش جمعیت سریعی را به خود دیده‌اند.

یک پژوهش بلندمدت نشان داده که توسعه هر چه سریع‌تر این جاده ضروری ست، و سرمایه‌گذاری نیم میلیارد دلاریِ دولت استانی شامل توسعه چندین تقاطع در طول این آزادراه نیز خواهد شد تا از ایجاد گره‌های ترافیکی در آنها جلوگیری شود.

برای مثال تقاطع‌ها با Memorial Drive و خیابان 17th، همچنین Glenmore Trail و Southland Drive، و البته Anderson/Bow Bottom Trail زیر پوشش این سرمایه‌گذاری قرار خواهند گرفت.

آقای ناهید ننشی، شهردار کلگری می‌گوید:

«ارتقای Deerfoot Trail از مدت‌ها قبل جزو خواسته‌های اهالی کلگری بوده است. این سرمایه‌گذاری بزرگ از دولت آلبرتا نه فقط باعث کاهش ترافیک می‌شود بلکه امنیت جاده‌ای را برای هزاران شهروند کلگری بالا می‌برد.»

ارتقای این اتوبان در سال ۲۰۲۳ شروع خواهد شد و انتظار می‌رود که حدود ۲,۳۳۰ شغل جدید برای مردم ایجاد کند.

منبع: Daily Hive