Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

توصیه‌های امنیتی دولت کانادا برای احتیاط در سفر به این ۹ کشور را جدی بگیرید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دیروز یک تیراندازی شوکه‌کننده در اوترخت، چهارمین شهر بزرگ هُلند رخ داد که باعث شد دولت کانادا هشدار جدیدی برای مسافرین به این کشور صادر کند تا در سفرهای خود ملاحظه بیشتری کنند. در این لحظه ۹ کشور در فهرست احتیاط سفر از طرف دولت کانادا قرار گرفته‌اند.

هفته قبل‌تر از آن هم یک حملهٔ تروریستی در کرایست‌چرچِ نیوزلند ده‌ها بیگناه را به کام مرگ فرستاد. حملاتی مانند این بایستی باعث هوشیاری زیاد مسافران در تعطیلات بهاری، سفرهای کاری، یا سفرهای شخصی دیگر شوند.

مانند همیشه دولت کانادا تنها به مسافرین کانادایی «توصیه» می‌کند ولی تصمیم نهایی بر عهده خود افراد است. دولت تنها از شما می‌خواهد که از مشکلات فعلی در چهارگوشه دنیا آگاه باشید و در تصمیم خودتان لحاظشان کنید.

اما کشورهایی که دولت کانادا در حال حاضر توصیه می‌کند در سفر به آنها جانب احتیاط را نگه دارید، عبارتند از:

هلند

به خاطر تیراندازی اخیر در تراموایی در اوترخت، دولت کانادا توصیه می‌کند که از سفر به این کشور حذر کنید. درجه این توصیه «بسیار زیاد» است زیرا سایه تهدیدهای تروریستی هنوز رفع نشده است.

اما اگر گذرتان به هلند افتاد حتما توصیه‌های مامورین هلندی را لحاظ کنید و رسانه‌های محلی را برای اطلاع دقیق از آپدیت‌ها در مورد تیراندازی اخیر دنبال کنید. چندین نفر در تیراندازی ۱۸ مارس اوترخت کشته شده‌اند.

نیوزلند

هفته گذشته چندین نفر بیگناه در ۲ مسجدِ شهر کرایست‌چرچ کشته شدند. از آن زمان دولت کانادا نسبت به سفر به نیوزلند هشدار نرمال داده است.

حتما توصیه‌های محلی و رسانه‌های بومی نیوزلند را برای آگاهی از آنچه در اطرفتان می‌گذرد، دنبال کنید.

کوبا

دولت کانادا در سفر به کوبا از شما می‌خواهد مراقبت‌های امنیتی را در حد نرمال رعایت کنید. چندین اعلامیه مربوط به سلامت عمومی در ژانویه ۲۰۱۹ منتشر شده، از جمله در مورد شیوع ویروس Zika. آژانس سلامت عمومی از مسافرین به کوبا خواسته که مراقبت‌های ویژه‌ای را در سفر به کشورهایی که ویروس زیکا در آنها مشاهده شده، رعایت کنند.

مالاوی

این کشور از فجایای طبیعی مثل سیل رنج می‌برد و میزان جرم و جنایت هم در آن بالا ست. سرقت‌های خشونت‌بار و جرایم کوچک مانند جیب‌بُری، زورگیری و کیف‌قاپی در آن گزارش شده و مشخصا در مناطق توریستی مشکل‌ساز بوده است.

از ابتدای مارس در سرتاسر مالاوی چندین سیل شدید رخ داده و به تازگی یک تندباد از منطقه عبور کرده که مشکلات آب‌و‌هوایی را دوچندان می‌کند. مالاوی در منطقه زلزله‌خیز هم هست.

موزامبیک

کانادایی‌ها در سفر به موزامبیک باید بالاترین درجه مراقبت را رعایت کنند زیرا اینجا جرایم خشن و آدم‌دزدی زیاد است. دولت توصیه می‌کند از سفر به مناطقی مثل Palma، Mocimboa de Praia، Muidumbe، Macomia و Quissanga حذر کنید.

در ضمن هیچ سفر غیرضروری‌ای به منطقه Cabo Delgado توصیه نمی‌شود زیرا ثبات امنیتی در آن اساسا وجود ندارد.

مصر

دولت از کانادایی‌ها خواسته که فعلا همه سفرهای غیرضروری به مصر را لغو کنند زیرا خطر حملات تروریستی شدید وجود دارد. ضمن اینکه قاهره و سینای شرقی هم جزو مناطق زلزله‌خیز فعال هستند. همچنین طوفان‌های شن و خاک در کل این کشور اتفاقی طبیعی و رایج است.

زیمباوه

سفر به زیمباوه هم شامل درجه بالای احتیاط می‌شود زیرا جنایت و انواع جرم‌ها در آن زیاد است. علاوه بر اینها، تظاهرات و ناآرامی‌های مدنی ممکن است مثل قدیم رخ بدهد.

جرایم خرد هم کاملا در این کشور عادی ست، از جملهٔ آنها زورگیری، دزدی منازل، سرقت پاسپورت و خودرو، جیب‌بُری و کیف‌قاپی به خصوص در مورد خارجی‌ها و توریست‌ها.

ایالات متحده امریکا

دولت کانادا در مورد همسایه جنوبی‌اش توصیه به احتیاط نرمال می‌کند زیرا خطر تروریسم همیشه ایالات متحده را تهدید می‌کند. مناطقی مثل ساختمان‌های دولتی، مدارس، مکان‌های دینی، فرودگاه‌ها، هاب‌های مسافری و مکان‌های بازدید عمومی، از این جمله‌اند.

علاوه بر این، سیل‌های شدید مناطقی در میانهٔ غرب امریکا را همیشه تهدید می‌کند. مسئولین محلی در برخی از این مناطق حالت فوق‌العاده اعلام کرده‌اند و دستور تخلیه داده‌اند. بیشتر این سیل‌ها به خاطر آب شدن برف هستند. همچنین دولت کانادا چندین اعلامیه در مورد شیوع سرخک و ویروس زیکا در امریکا منتشر کرده است.

استرالیا

اما برای استرالیا هم رعایت نرمال موارد امنیتی توصیه می‌شود. جدیدترین هشدار در مورد گردباد Trevor بوده است.

Trevor از ۱۹ مارس ۲۰۱۹ وارد این قاره می‌شود و با خودش بارش‌های سیل‌آسا و بادهای شدیدی را به مناطق شمالی Queensland و قلمروی شمالی استرالیا می‌آورد.

منبع: Narcity