Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

میانگین فروش خانه‌های کانادا در فوریه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

میانگین فروش خانه‌های کانادا در فوریه با قیمت ۴۶۸٫۳۵۰ دلاربه پایین‌ترین میزان خود از سال ۲۰۱۲ رسید و نسبت به سال گذشته ۵.۲٪ کاهش داشته است.

انجمن املاک و مستغلات کانادا روز جمعه گفت که فقط ۲۹٫۹۷۴ ملک مسکونی در طول ماه گذشته به فروش رفته است. ماه فوریه معمولا بازار املاک راکد است، اما این کمترین میزان فروش از نوامبر سال ۲۰۱۲ به حساب می‌آید.

آن‌ها اعلام کردند که این میزان نسبت به ماه ژانویه بیش از ۹٪ کاهش داشته، در حالی که ژانویه نیز بازار خوبی را شاهد نبوده‌ایم. این کاهش، بزرگ‌ترین رکود ماهانه از اوایل سال گذشته است که دولت قوانین جدیدی را برای خریداران وضع کرده بود.

Barb Sukkau رئیس انجمن املاک و مستغلات کانادا گفت: کاهش خریدار قطعی به آن معنی است که فروشندگان نیز تحت تاثیر شرایط بازار قرار می‌گیرند.

اگرچه میانگین بازار ۴۶۸٫۳۵۰ اعلام شد اما با توجه به این‌که تورنتو و ونکوور نیز در آن قرار گرفتند برای سنجش کلی معیار مناسبی نمی‌باشد بنابراین انجمن املاک و مستغلات کانادا شاخص قیمت خانه (HPI) را تعریف کرده‌اند و اظهار دارند که معیار مناسب‌تری برای سنجش است.

House Price Index تا ماه فوریه امسال ۰.۱ درصد کاهش یافت. این اولین بار در تقریبا یک دهه اخیر است که HPI‌ سیر نزولی را شاهد بوده است.

تغییر قیمت‌های سالانه در مناطق مختلف کانادا

در شکل زیر تغییرات فصلی قیمت‌های ۲۶ بازار بزرگ کانادا را مشاهده می‌کنید. اگرچه مناطق زیادی رشد داشته‌اند اما افت بازارهای بزرگی از جمله کلگری، ونکوور و ادمنتون میانگین کلی را پایین آورده است.

میانگین فروش خانه‌های کانادا در فوریه

Doug Porter اقتصاد دان بانک مونترآل خاطر نشان کرد که بزرگ‌ترین کاهش قیمت‌ها را در غرب کانادا به ویژه آلبرتا و بریتیش کلمبیا شاهد هستیم.

Brian DePratto اقتصاد دان بانک TD معتقد است ماه فوریه شاهد زمستان سختی در تورنتو و ونکوور بودیم و ممکن است همین امر موجب کاهش فعالیت خریداران و فروشندگان شده باشد. با فرا رسیدن بهار گرم می‌توان سلامت بازار را سنجید. انتظار نمی رود که سال جاری افزایش نرخ بهره از بانک مرکزی را شاهد باشیم. او گفت: اگر چه شاهد رکود بازار مسکن هستیم اما هنوز برای نتیجه گیری قطعی خیلی زود است. وی صحبت زیادی در مورد کاهش خرید و فروش نداشت و هوای سرد را عامل تشدید شرایط می‌داند.

DePratto می‌گوید: اگر در ماه‌های مارس و آوریل نیز این روند ادامه یا‌بد در آن هنگام با یک مشکل اقتصادی مواجه شده‌ایم که البته انتظار داریم شرایط به حالت عادی بازگردد.

منبع: cbc.ca