Thursday, April 25, 2024
4.4 C
Calgary

نجات پسر ۸ ساله ربوده شده در پی Amber Alert

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جمعه شب هفته گذشته درپی اعلام ربوده شدن یک پسر ۸ ساله توسط مادرش، پلیس ادمونتون وضعیت اضطراری کودک ربایی (هشدار آمبر) اعلام کرد.هشدار نجات پسر ۸ ساله ساعت ۲۱:۴۰ روز ۱۵ مارس داده شد و در آن اطلاعاتی حاوی خود کودک، مادرش و خودروی آن‌ها بیان شده بود.

کودک حوالی ساعت ۲:۵۰ بعد از ظهر از مدرسه ربوده شده بود و گفته می‌شد مادر قصد داشت او را جایی حوالی کلگری ببرد.
خوشبختانه ساعت ۵:۳۰ بامداد روز شنبه کودک صحیح و سالم پیدا شد و افسری که خارج از شیفت کاریش مشغول بود هشدار را لغو کرد.

از آن زمان تا کنون مادر به زندان منتقل شده‌ است.

ماه گذشته نیز هشدار آمبر نزدیک به تورنتو اعلام شده بود و اگر چه سرانجام موقعیت کودک را پیدا کردند اما برای دختر ۱۱ ساله به نام Riya Rajkumar دیر شده بود چرا که پدر ۴۱ ساله‌اش به نام Roopesh Rajkumar بعد از ربودن او را به قتل رسانده بود.

ماجرای قتل Riya Rajkumar دختر ۱۱ ساله‌

پلیس منطقه ای Peel در ساعت ۱۱:۳۶ بعد از ظهر محلی روز پنج شنبه، ۱۵ فوریه، وضعیت اضطراری کودک ربایی اعلام کرد که منجر به دستگیری مظنون شد. برخی افراد اما شروع به شکایت در شبکه‌های اجتماعی کردند و گفتند هشدار آنان را از خواب بیدار کرده است و حتی عده‌ای با ۹۱۱ تماس گرفتند و خطوط امداد را اشغال کردند.

متاسفانه در پی اعلام هشدار آمبر برای نجات پسر ۸ ساله در آلبرتا نیز شاهد چنین وضعیتی بودیم. Mark Smith پلیس خدمات ارتباطات دیجیتال کلگری گفت از تماس برخی اهالی کلگری برای شکایت با ۹۱۱ به شدت ناامید شده است.

البته صحبت‌های او باعث شد نظر بسیاری تغییر کند و مدعی شوند اگر بیدار شدنشان برای نجات جان یک فرد است هر کاری از دستشان برآید انجام خواهند داد.

منبع: dailyhive.com