Tuesday, April 23, 2024
15.6 C
Calgary

واکسن کووید-۱۹ Pfizer برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال امن است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Pfizer و شریک تجاری آن، BioNTech، از نتایج یک آزمایش بالینی فاز 2/3 و برنامه‌های کسب مجوز این واکسن برای واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال خبر دادند.

به گفته آلبرت بورلا، رئیس و مدیر ارشد اجرایی Pfizer، افزایش ۲۴۰ درصدی موارد ابتلا به کووید-۱۹ در کودکان ایالات متحده نشان از نیاز فوری کودکان به واکسیناسیون است. وی در ادامه افزود Pfizer‌ قصد دارد نتایج بدست آمده را برای دریافت تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا و دیگر نهادهای نظارتی ارائه دهد.

در فاز 2/3 آزمایش بالینی میزان امنیت، تحمل‌پذیری و اثربخشی واکسن Pfizer-BioNTech ارزیابی شده است.

در این آزمایش ۴۵۰۰ کودک در ایالات متحده، فنلان ، لهستان و اسپانیا شرکت کرده بودند. کودکان مورد آزمایش در سه گروه سنی شش ماه تا دو سال، دو تا پنج سال و پنج تا ۱۱ سال تقسیم شدند. هر گروه با فاصله 21 روز دو دوز واکسن را دریافت کردند، کودکان بالای پنج سال دوزهای 10 میکروگرم و کودکان کوچکتر دوزهای سه میکروگرم را دریافت کردند.

در حال حاضر افراد ۱۲ سال به بالا دوزهای ۳۰ میکروگرمی تأیید شده را دریافت می‌کنند.

به گفته Pfizer، پاسخ آنتی بادی کودکان 5 تا 11 ساله با افراد 16 تا 25 ساله قابل مقایسه است. کودکان دریافت کننده واکسن یک ماه پس از دریافت دوز دوم پاسخ ایمنی قوی نشان دادند و عوارض جانبی مشاهده شده در آنها مشابه گروه‌های‌ سنی بزرگتر بوده است.

Pfizer قصد دارد داده‌های بدست آمده را برای دریافت تأییدیه چندین کشور از جمله کانادا، ایالات متحده و بریتانیا ارسال کند.

به گفته Pfizer نتایج آزمایش بالینی کودکان شش ماه تا دو سال و دو تا پنج سال در سه ماه چهارم سال قابل ارائه خواهند بود.

طبق اظهارات بورلا، صدها میلیون فرد ۱۲ ساله و بزرگتر در سراسر جهان طی نه ماه گذشته واکسن Pfizer کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: «با توجه به شیوع سویه دلتا که سلامت کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهد، در تلاشیم با مجوزهای قانونی بتوانیم این گروه سنی را ایمن‌سازی کنیم.»

 

 

منبع: Dailyhive