Friday, April 26, 2024
4.6 C
Calgary

رانندگان بریتیش کلمبیا، 60% بیشتر از رانندگان آلبرتا حق بیمه خودرو پرداخت میکنند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تغییر بزرگی برای شرکت های بیمه خودرو در بریتیش کلمبیا در راه است. سازمان بیمه دولتی بریتیش کلمبیا موسوم به (ICBC)، به زودی مقرراتی را مشابه با با سیستم بیمه Alberta در نظر خواهد گرفت، البته با قیمت های خیلی بیشتر!

طی یک مطالعه که توسط دفتر بیمه کانادا (IBC) انجام شده است، برخی از رانندگان BC ممکن است به زودی 60٪ بیشتر از همسایگان خود حق بیمه پرداخت کنند، حتی اگر برنامه های بیمه مشابه داشته باشند.

ICBC در اوایل سال جاری اعلام کرد که طبق برنامه ای که در پیش دارد، پایه حق بیمه خودرو به میزان 6.3 درصد افزایش خواهد داشت. همزمان با این افزایش، ICBC با توجه به شرایط بیمه در آلبرتا، موارد زیر را نیز در نظر خواهد گرفت:

  • سیستم های مبتنی بر آسیب با امکان شکایت کردن برای درد و رنج
  • محدودیت هایی برای آسیب های جزئی
  • محدودیت هایی برای استفاده از کارشناسان و گزارش های تخصصی
  • سطوح مشابه پوشش اجباری

میانگین تقاضای مشابه برای ادعای آسیب: 50،658 دلار در BC و 43،211 دلار در آلبرتا (2017)

تفاوت اصلی در این است که ICBC به طور انحصاری بیمه خودرو را در اختیار دارد، در حالیکه ساکنان آلبرتا این حق را دارند که شرکت بیمه خودرو خود را از بین شرکت های موجود در بازار انتخاب کنند.

“در حالیکه رانندگان در BC در مقایسه با رانندگان آلبرتا، 60٪ بیشتر هزینه می کنند، وقت آن است که رقابت را در بازار BC ایجاد کنیم و به رانندگان حق انتخابی را که شایسته آن هستند، بدهیم.”

برای انجام این مطالعه، IBC بررسی را بر روی رانندگان از هر دو ایالات انجام داد و سابقه تصادف، ماشین و پوشش بیمه آنها را بررسی کرد.

این داده ها سپس در یک جدول طبقه بندی شدند و نتیجه مقایسه نشان داد که در تمام موارد، رانندگان ونکوور بیش از کلگری پرداخت می کنند.

بیمه خودرو

منبع: DailyHive