Sunday, May 5, 2024
9 C
Calgary

حزب UCP استعفای گروهی مدیران حوزه انتخابیه Calgary-North East را تکذیب کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

حزب United Conservative خبر مبنی بر استعفای گروهی 10 مدیر حوزه‌ انتخابیه Calgary-North East در اعتراض به رهبر این حزب را، تکذیب کرده است.

آریان سادات که می‌گوید نماینده و سخنگوی مدیران استعفا داده حوزه‌ انتخابیه Calgary-North East حزب UCP است، هفته گذشته یک بیانیه را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

در این بیانیه او ادعا کرده تمام این مدیران به خاطر حواشی اخیر انتخاباتی حزب که جیسون کنی مسبب آن‌ها بوده و نیز رهبری حزب استعفا داده‌، و عضویت خود در این حزب را نیز لغو کرده‌اند.

پیش از این خبرگزاری CBC گزارش داده بود که کمپین مرکزی جیسون کنی برای تضعیف کمپین برایان جین که از رقبای او می‌باشد، با کمپین یکی دیگر از احزاب انتخاباتی همکاری کرده است. در حال حاضر RCMP در حال بررسی این ماجرا است.

در بیانیه‌ای که سادات منتشر کرده گفته شده: پس از مشورتی که با حامیان خود داشتم به این نتیجه رسیده‌ایم: ما دیگر عضو و حامی حزب UCP تحت رهبری جیسون کنی نیستیم. ما به یک حزب سیاسی تمام عیار احتیاج داریم که فعالیت آن کاملا در راستای منافع اهالی استان آلبرتا باشد.

طبق اخباری که به دست CBC رسیده سادات این مدیران را مجاب به استعفا کرده است. به گفته سادات، این مدیران تلاش داشته‌اند او را راضی کنند تا برای نامزدی حزب در انتخابات آینده آلبرتا اقدام کند. نهایتا به گفته سادات او نامزدی را نپذیرفته، اما توانسته اعتماد این مدیران را به دست آورد.

سادات ایمیل استعفای این مدیران را به خبرگزاری CBC ارسال کرد. این ایمیل از طرف 10 مدیر و نیز مدیر اجرایی حزب یعنی جنیس هرینگتون ارسال شده است.

پس از این بود که حزب UCP طی یک بیانیه واکنش نشان داد و هرگونه استعفای گروهی مدیران در این حزب را تکذیب کرد. همچنین در این بیانیه درباره فعالیت‌های غیرقانونی سادات و سوابق او نیز هشدار داده شده است.

یکی از مدیران حزب از استعفای خود خبر می‌دهد

با وجود تکذیب حزب، یکی از مدیران UCP به نام عمر ریاض می‌گوید که استعفا داده است. او می‌گوید که پس از امضای یک اظهارنامه به سادات اجازه داده تا از جانب او درباره این موضوع اطلاع‌رسانی کند.

ریاض طی یک تماس تلفنی با CBC گفت: ما به سادات به عنوان رهبر بخشی از جامعه و نیز انسانی شریف احترام می‌گذاریم. برای همین می‌خواهیم که او سخنگوی ما باشد.

این نامه نشان می‌دهد که نویسندگان لیستی از نگرانی‌های متنوع ‎دارند که در ماه‌های اخیر در شبکه‌های خبری نیز بازتاب داشته‌اند. از میان آن‌ها می‌توان به اتهامات دستکاری آرا توسط پرب گیل که از اعضای سابق قانونگذاری حزب UCP است، و نیز تحقیقات اخیر RCMP درباره همکاری حزب با یکی دیگر از احزاب به منظور تضعیف یکی از رقبای انتخاباتی اشاره کرد.

ریاض می‌گوید: اگر رهبر حزب فرد درست و مناسبی نباشد، ما نیز دیگر نمی‌توانیم از آن حزب و سیاست‌هایش حمایت کنیم.

در بیانیه‌ای که هفته پیش و از طرف UCP به دست خبرگزاری CBC رسیده بود گفته شده که آقای سادات هیچ مقامی در این حزب نداشته است. البته خود او نیز این موضوع را تکذیب نکرده و گفته پیش از استعفا تنها یکی از اعضای این حزب بوده است.

راجان سانی که کاندیدای حزب در حوزه Calgary-North East است گفته که از استعفای گروهی مدیران اطلاعی ندارد.

بر اساس اطلاعات موجود در حساب‌های کاربری  آقای سادات در شبکه‌های اجتماعی، او پیش از این و در زمان رقابت جیسون کنی برای رسیدن به رهبری حزب از او حمایت کرده است. با اینحال سخنگوی حزب UCP می‌گوید که بعدها به دلیل رد شدن درخواست او برای نامزدی در تابستان گذشته، به شدت دلخور شده است.

آقای سادات دارای تعدادی سوابق جنایی در دادگاه‌ها است که حزب UCP همین موضوع را علت رد شدن درخواست سادات برای نامزدی در انتخابات می‌داند. همچنین گفته می‌شود سوابق آقای سادات مانع از عضویت او در شورای شهر کلگری شده‌ است.

آقای سادات در سال 2006 به خاطر همراه داشتن مواد مخدر محکوم و سپس عفو شد. او همچنین در سال 2010 به جرم بد‌مستی در محیط عمومی دستگیر شد. علاوه بر این‌ها ده‌ها جرم کوچک و بزرگ دیگر نیز در سوابق ایشان به چشم می‌خورند.

این حواشی مطمئنا تاثیر مثبتی بر فعالیت‌های حزب UCP و شخص جیسون کنی نخواهد گذاشت.

منبع: cbc