Wednesday, April 24, 2024
11.4 C
Calgary

تکنولوژی تولید نوشیدنی‌های الکلی به ساخت نوشیدنی‌های کانابیس کمک خواهند کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مهمترین مشکلی که بسیاری از تولیدکنندگان نوشیدنی حین تولید نوشیدنی کانابیس با آن روبرو می‌شوند طعم محصول نهایی است. در حال حاضر نوشیدنی‌های کانابیس موجود در بازار غیر رسمی مزه خوبی ندارند و طعم اکثر آن‌ها بسیار بد است.

تعدادی روش برای تولید THC خوراکی وجود دارد که فرایند اجرایی آن‌ها سخت‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود. کانابیس را نمی‌توان در آب حل کرد و افراد برای پخت‌وپز اکثرا آن را در کره سرخ می‌کنند. این کار کمک می‌کند که بین مولکول‌های THC و چربی پیوند برقرار شده و نهایتا THC به غذا افزوده شود. اما مطمئنا استفاده از این روش در تولید نوشیدنی‌ها ممکن نیست.

ایده دیگر آن است که از رنگ‌های خوراکی برای افزودن این مواد به نویشیدنی استفاده کنیم. در این روش باید از الکل به عنوان ماده واسطه استفاده شود. همین موضوع باعث شده که محصولات تولیدی با این روش نیز نتوانند مجوزهای قانونی را بدست آورند. علت غیرقانونی بودن نوشیدنی‌های الکلی دارای THC که به این روش تولید می‌شوند آن است که هیچ نهاد دولتی در شمال و یا جنوب مرز علاقه‌ای به اعطای مجوز به ترکیبات خوراکی که کانابیس و الکل را در کنار هم داشته باشند، ندارد.

در حال حاضر راه‌حلی که بسیاری از شرکت‌ها به کار می‌برند استفاده از امولوسیون است. در این فرایند عصاره بدست آمده از کانابیس بصورت پوششی بر روی ماده دیگری قرار می‌گیرد و نهایتا ماده میزبان نیز با آب مخلوط خواهد شد. از همین روش برای تولید سایر خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها هم استفاده شده است. استفاده از نانو امولوسیون این فرایند را یک قدم نیز به جلو می‌برد و به این ترتیب می‌توان از امولسیفرهای بسیار کوچکتری برای پوشش‌دهی با عصاره کانابیس استفاده کرد.

تگنولوژی این روش در حال پیشرفت است اما متاسفانه مشکل طعم آن را نمی‌تواند به این سرعت حل کرد. بنظر می‌رسد سرانجام راه‌حل طعم این نوشیدنی‌ها را باید در صنعت تولید نوشیدنی‌های الکلی یافت.

جف میزر مدیرعامل و موسس شرکت Tinley است. شرکت او در ایالت کالیفرنیا قرار دارد و در بورس اوراق بهادار کانادا نیز ثبت شده است. همچنین شرکت Tinley محصولاتی را با استفاده از تکنولوژی نانو امولسیون تولید می‌کند. جف میزر در اینباره گفت: تمام طعم‌دهنده‌های ما برای تولید نوشیدنی برندهای ملی استفاده می‌شوند. به این ترتیب کاملا آشکار است که ما زحمت بسیاری باید می‌کشیم تا تنها تا طعم نوشیدنی‌ها را تنها اندکی بهتر از قبل کنیم. ما از برخی طعم‌ها، اسانس‌ها و روغن‌های خوراکی استفاده می‌کنیم که می‌توان در نوشیدنی برخی برندهای ملی پیدا کرد، و همین کار به ما کمک می‌کند تا بتوانیم به مشتریان خود تجربه چشیدن طعم این نوشیدنی‌ها را بدهیم. تنها تفاوت در این‌جا آن است که با نوشیدن آن‌ها بجای تاثیر الکل شاهد تاثیر کانابیس خواهیم بود.

نگرانی اصلی درباره تولید هر نوع خوراکی با استفاده از THC میزان دوز این ماده در محصولات نهایی است. مقامات کانادا در حال حاضر اعلام کرده‌اند که حداکثر میزان دوز قانونی برای این‌گونه خوراکی‌ها 10 میلی‌گرم THC خواهد بود. با وجود این محدودیت‌ها میزر و شرکت او توانسته‌اند محصولاتی با مقدار پایین‌تر دوز THC تولید کنند که مصرف‌کنندگان نوشیدنی‌های الکلی براحتی قادر به مصرف آن‌ها خواهند بود.

او در ادامه گفت: تمامی نوشیدنی‌های ما دارای 5 میلی‌گرم THC هستند. برای تولید نوشیدنی‌های گوناگون 5 میلی‌گرم در هر محصول استفاده می‌شود و سپس ترکیبات دیگر نوشیدنی به آن افزوده خواهد شد.

به گفته میزر تفاوت اصلی بین این دو نوع محصول تنها در طعم تند و تیز الکل در نوشیدنی‌های الکلی است که در نوشیدنی‌های کانابیس دیگر خبری از آن نخواهد بود.

میزر در ادامه اضافه کرد: ما هم‌اکنون یک ویسکی با طعم دارچین، آمورتو و محصولاتی تهیه شده با رام داریم. بعلاوه کاکتیل‌های مارگاریتا و مسکو میول نیز از دیگر تولیدات ما هستند. طعم این نوشیدنی‌ها بسیار شبیه به طعم محصولات اصلی خودشان است.

به گفته میزر این شرکت در حال حاضر محصولات خود را تنها در “بزرگترین فروشگاه نوشیدنی دنیا” در کالیفرنیا عرضه می‌کند اما قصد دارند بازار فروش خود را گسترش داده و فروشگاه‌هایی در نیویورک، نوادا و کانادا نیز ایجاد کنند. شرکت میزر شدیدا مراقب درز هر دستور و راز خود به بیرون است. با این وجود مسئولان شرکت اعلام کرده‌اند که به همکاری با سایر شرکت‌های مطرح و دارای مجوز علاقه دارند و هم‌اکنون تلاش دارند تا با برخی از تولیدکنندگان در درون مرزهای کانادا مذاکراتی برای تولید داشته باشند.

شرکت میزر چهار سال پیش و با همکاری شرکت تولید نوشیدنی‌های کانابیس CBD کار خود را آغاز کرد. میزر خیلی قبل‌تر از آن‌که بسیاری از تولیدکنندگان و مشتریان درباره این نوع نوشیدنی‌ها و امکان مصرف وید به صورت نوشیدنی چیزی بدانند، به تولید این‌گونه نوشیدنی‌ها پرداخته است. از آن زمان تاکنون محصولات این شرکت همیشه بر روی قفسه فروشگاه‌ها قرار داشته و بخاطر داشتن طعم عالی به شهرت  زیادی رسیده‌اند. بعلاوه این شرکت توانسته از آن زمان تا کنون اداره چندین فروشگاه 7-Eleven را به عهده بگیرد.

منبع: dailyhive