Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

زمان مراقبت از دهان و دندان در سطح بین المللی در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادایی ها به سیستم بهداشت عمومی خود بسیار افتخار می کنند. هر چند که عالی نیست، کامل هم نیست. بسیاری از خدمات مهم بهداشتی هنوز مشخص نیستند. برای این موارد، بیماران باید خود نسبت به پرداخت هزینه های درمان اقدام کنند.

یکی از این موارد، مراقبت از دهان و دندان است و این موضوع تبدیل به یک دغدغه شده است، چرا که هر دندانپزشک، متخصص بهداشت و متخصص سلامت این مسئله را تایید می کند که بهداشت دهان و دندان برای سلامتی کلی بدن ضروری است.

در واقع، بیماری‌های دهان و دندان، جزو شایع ترین بیماری های غیر مسری در دنیا هستند و در طول عمر افراد، بر روی زندگی آنها تاثیر می گذارند. مطالعات رابطه بهداشت دهان و دندان را با شرایط عمومی و سلامت بدن، از جمله بیماری های قلبی – عروقی، عفونت های تنفسی، عوارض دیابت و پایین بودن وزن نوزاد هنگام تولد ارتباط می دهند.

با وجود اینکه کانادایی ها به طور کلی با این موضوع موافقند که دسترسی به مراقبت های بهداشتی باید یک حق عمومی برای همه باشد، اما سیستم بهداشت دهان و دندان ما، مشابه سیستم آمریکایی است. در نتیجه، مراقبت های دندان به یکی از جنبه های نابرابر مراقبت های بهداشتی در کانادا تبدیل شده است.

بهداشت دهان و دندان در کانادا

32 درصد کانادایی ها، بیمه دندانپزشکی ندارند و در نتیجه به علت هزینه های بالای دندانپزشکی، شش میلیون کانادایی، چک آپ سالیانه انجام نمی دهند. این شکاف، به طور مشخص، بار خاصی را بر جوانان کانادایی تحمیل می کند.

نتایج یک تحقیق توسط Abacus Data، نشان می دهد که فقط 53 درصد از جوانان، دارای بیمه دندانپزشکی هستند. این موضوع سبب نابرابری در دسترسی به امکانات بین نسل ها شده است.

اگر قبول کنیم که همه افراد در کانادا باید به مراقبت های بهداشتی مشابه دسترسی داشته باشند – صرف نظر از سن، میزان درآمد یا موقعیت شغلی – آن زمان نمی توانیم تفاوت های موجود بین مراقبت های بهداشت دهان و دندان را توجیه کنیم.

واضح است که بایستی تحقیقاتی صورت گیرد تا مشخص شود که چگونه می توانیم این ابتکار عمل را بهتر انجام دهیم. هر چند که با توجه به تجربه ما از سیستم پزشکی عمومی کانادا، کانادایی ها به خوبی می دانند که ارائه خدمات بهداشتی از طریق یک مدل عمومی و پرداخت کننده مشخص، کارآمد ترین و موثر ترین روش ارائه خدمات بهداشتی است.

اگر اعتقاد دارید که هر کانادایی سزاوار دسترسی به مراقبت های دندان پزشکی لازم است، از شما می خواهم که در این خصوص اعتراض خود را اعلام کنید و به کمپین ما بپیوندید تا اطمینان حاصل کنید که مراقبت از دهان و دندان، حق همه کانادایی ها است.

منبع: DailyHive