Friday, May 17, 2024
5.9 C
Calgary

اجرای فاز جدید برنامه دندانپزشکی برای گروه‌های بیشتر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با اجرای فاز جدید برنامه Canada Dental Benefit حال کانادایی‌های بیشتری می‌توانند در هزینه‌های دندانپزشکی خود صرفه‌جویی کنند.

سال گذشته برنامه مراقبت دندانپزشکی کانادا (CDCP) با هدف کمک به کاهش هزینه‌های دندانپزشکی خانواده‌های کانادا، که درآمد سالانه کمتر از 90,000 دلار دارند، معرفی شد.

در اطلاعیه سازمان بهداشت کانادا آمده: “از روز دوشنبه یک میلیون سالمند نخست که با موفقیت برای برنامه Canadian Dental Care Plan (CDCP) درخواست داده‌اند و تاریخ شروع پوشش بیمه آن‌ها ماه مه اعلام شده است، می‌توانند مراقبت‌های دندانپزشکی خود را دریافت کنند. همچنین از امروز افراد واجد شرایط که بیش از 65 سال سن دارند می‌توانند به صورت آنلاین برای CDCP درخواست دهند؛ یک ابزار مفید نیز برای کمک به کانادایی‌ها و ثبت آسان‌تر درخواست‌ها طراحی شده است.”

برنامه Canada Dental Benefit از ماه دسامبر 2023 شروع شده است. در ابتدا سالمندان بالای 87 سال اجازه ثبت درخواست را پیدا کردند و طی ماه‌های آتی گروه‌های سنی دیگر نیز می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

به گفته اتاوا برنامه CDCP به حداکثر نه میلیون کانادایی بدون بیمه کمک خواهد کرد تا خدمات دندانپزشکی موردنیاز خود را دریافت کنند.

به این ترتیب کانادایی‌ها باید با توجه به زمان اجرای فازهای مختلف برنامه، از پیش برای ثبت درخواست آماده باشند.

چه کسانی امکان استفاده از Canada Dental Benefit را دارند؟

این برنامه برای شهروندان کانادا طراحی شده و درخواست‌دهندگان نباید به بیمه دندانپزشکی دسترسی داشته باشند. به عبارت دیگر افراد نباید از مزایای ارائه شده توسط کارفرما یا اعضای خانواده، بیمه دندانپزشکی کارفرمای پیشین یا مزایای بازنشستگی یکی از اعضای خانواده خود استفاده کنند.

همچنین نباید بیمه دندانپزشکی خریداری شده توسط خود یا یکی از اعضای خانواده را دارا باشید؛ چنین مزایایی می‌توانند توسط شرکت‌ها نیز ارائه شوند.

دیگر شرط مهم به سقف درآمد سالانه خانواده مربوط می‌شود. بر این اساس باید درآمد سالانه خانواده کمتر از 90,000 دلار باشد و آن‌هایی که درآمد کمتر از 70,000 دلار دارند نباید از کمک‌های اضافی بهره‌مند شوند.

همچنین آن دسته از شهروندان کانادا که به برنامه‌های دندانپزشکی استانی یا فدرال دسترسی دارند می‌توانند برای برنامه CDCP نیز درخواست دهند.

چه زمانی می‌توان درخواست داد؟

هم‌اکنون این برنامه درخواست شهروندان سالمند 65 ساله به بالا و خانواده‌هایی که فرزند کمتر از 12 سال و نیازمند رسیدگی دارند را، می‌پذیرد.

آخرین زمان برای ارسال درخواست از طرف خانواده‌ها تاریخ 30 ژوئن است، بنابراین اگر جزو این گروه‌ها هستید باید تا پیش از این تاریخ درخواست خود را تکمیل کنید.

البته باید توجه داشته باشید در صورتی که یک برنامه دولتی دیگر هزینه‌های دندانپزشکی فرزند را پوشش دهد، خانواده مشمول ارسال درخواست برای برنامه CDCP نخواهد بود.

خوشبختانه کسانی که مشمول این برنامه‌های نیستند می‌توانند طی ماه‌های آتی از CDCP بهره‌مند شوند.

فازهای بعدی این برنامه عبارتند از:

  • کانادایی‌های بالغ و با گواهی اعتبار مالیاتی از کارافتادگی معتبر – از ماه ژوئن 2024
  • کودکان کمتر از 18 سال – از ژوئن 2024
  • دیگر شهروندان کانادایی واجد شرایط – از سال 2025

برنامه CDCP چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

برنامه CDCP خدمات بهداشتی و دندانپزشکی گوناگون را پوشش می‌دهد که عبارتند از:

  • خدمات پیشگیرانه شامل جرم‌گیری (تمیز کردن)، پولیش و فلوراید
  • خدمات تشخیصی شامل معاینه و اشعه ایکس
  • خدمات ترمیمی شامل پر کردن دندان
  • خدمات ریشه شامل درمان ریشه
  • خدمات پروتز شامل پروتزهای متحرک کامل و جزئی
  • خدمات پریودنتال شامل جرم‌گیری عمیق
  • خدمات جراحی دهان و دندان شامل کشیدن دندان

برخی از این خدمات از پاییز سال جاری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در اینباره به اینجا مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره میزان پوشش و جزئیات بیشتر درباره Canada Dental Benefit Program به اینجا بروید.

منبع: Daily Hive