Thursday, April 25, 2024
3.6 C
Calgary

در فصل خیابان‌روبی سالانه چطور جریمه پارکینگ به ما تعلق نگیرد؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

خورشید دارد می‌درخشد، برف‌ها آب می‌شوند، و این در کلگری فقط یک معنی می‌تواند داشته باشد… شما در خطر یک جریمهٔ پارکینگ ۱۲۰ دلاری هستید.

حالا که هوای زمستانی بالاخره از کانادا رخت بر بسته (بزنیم به تخته)، خیابان‌روب‌های شهری می‌توانند دست به کار شوند و ماسه‌ها و آشغال‌ها را از کف شهر جمع کنند تا زیبایی بهار و تابستان دو چندان شود.

اما ایراد خیابان‌روبی این است که اگر خودروی شما در مسیرِ برنامهٔ تیم تمیزکار شهرداری باشد احتمالا به خاطر ممانعت از روبیدن کثیفی‌ها از زیر آن، جریمه خواهید شد.

نگران نباشید، شهرداری کلگری علایم شهری جدیدی را تدارک دیده است که زمان و مکان خیابان‌روبی در محله‌های شهری را به اهالی و رهگذران نشان می‌دهند، شما باید ماشین‌تان را قبل از شروع عملیات روزانه جابه‌جا کنید (یعنی قبل از ۶ صبح، و تا بعد از ۶ عصر).

Street sweeping no parking sign

اما چنانچه فراموش کنید، ۱۲۰ دلار جریمه می‌شوید که در صورت پرداخت تا ۱۰ روز پس از صدور، به ۸۰ دلار کاهش می‌یابد.

اما ارزان‌تر از این هم می‌شود، شهرداری راه‌هایی دارد تا شما اصلا جریمه نشوید.

اهالی کلگری می‌توانند به وبسایت شهرداری بروند و برنامه خیابان‌روبی را کامل ببینند، حتی با جستجوی آدرس خود می‌توانند زمان تمیزکاری را ببینند و خود را از یک جریمهٔ ۱۲۰ دلاری قطعی نجات دهند.

خیابان‌روبی از ۱ آوریل شروع شده و در ژوئن هم ادامه می‌یابد.

آقای بیل بینش (Bill Biensch)، مدیر نگهداری از جاده‌ها در شهرداری کلگری، چنین می‌نویسد:

«موفقیت تمیزکاری بهاری به همکاری اهالی شهر و گروه تمیزکار بستگی دارد تا یک خیابان‌روبی عالی انجام شود.»

«ما به همکاری صاحبان خودرو نیاز داریم تا هوشیار باشند و خودروها، و سطل‌های آشغال و بازیافت را به موقع جابه‌جا کنند.»

در ضمن نقشهٔ زندهٔ عملیات هم در این صفحه وجود دارد و بهتر است به اعلامیه‌های روزانه توجه کنید زیرا این احتمال هست که با تغییر برنامهٔ اصلی، به‌روز شوند.

خانم جُوان هِی (Joan Hay)، مدیر اجرای قوانین پارکینگ در شهرداری کلگری، می‌گوید:

«هدف ما این است که اهالی کلگری به موقع خودروهایشان را جابه‌جا کنند تا تمیزکاری کاملا بهینه انجام شود. خودروهای رها شده در منطقهٔ [خیابان‌روبی] باید انتظار جریمه داشته باشند و شاید حتی با یدک‌کش جابه‌جا شوند.»

در صورتی که خودروی شما به پارکینگ شهرداری منتقل شود احتمالا بایستی هزینه انتقال و توقیف در پارکینگ شهرداری را هم بپردازید.

امسال «اِعمال قانون با عکسبرداری» را هم داریم که با هدف تشویق مردم به جابه‌جا کردن خودروها از خیابان‌هایی ست که به زودی روبیده خواهند شد.

انتظار می‌رود تیم خیابان‌روبی شهرداری ظرف ۲ ماه حدود ۱۶,۰۰۰ کیلومتر خیابان را تمیز کند. روبیدن خیابان‌های شهری و مسکونی ۷ روز هفته در جریان خواهد بود ولی در جاده‌های اصلی این عملیات ۴ شب در هفته انجام خواهد شد.

منبع: Dailyhive