Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

پلیس ونکوور: «افزایش رانندگی با حواسِ پرت، با وجود کمپین‌های آگاهی‌بخش»

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با نگاهی به آمار جریمه‌های صادره از پلیس ونکوور در ماه گذشته، به نظر می‌رسد که رفتارهای پرخطر از جمله رانندگی با حواسِ پرت «هنوز خطری جدی هستند.»

افسر ادارهٔ پلیس ونکوور آقای جیسون دوسِت (Jason Doucette) می‌گوید که فقط در ماه مارس ۲,۱۰۰ قبض جریمه برای «رانندگی با حواسِ پرت» صادر شده است —به طرز مضحکی، مارس ماهِ آگاهی‌بخشی درباره رانندگی با حواسِ پرت در بریتیش کلمبیا هم بوده است!

آقای دوسِت می‌گوید:

«اداره پلیس ونکوور و بخش‌های مختلف پلیس در ماه گذشته تلاش خود را افزایش دادند تا راننده‌ها را از رفتارهای پرخطر پشت فرمان دور کنند. ما واقعا دوست داریم موارد حواس‌پرتی آنقدر نادر شوند که کشف آنها برای افسرهای پلیس کار سختی شود.»

او اضافه می‌کند: «اما متاسفانه بعد از همهٔ هشدارها و آگاهی‌بخشی علنی برای ماشین‌سوارها، هنوز هم کشف موارد خطرزا کار سختی نیست.»

جریمه برای استفاده از وسایل الکترونیکی در پشت فرمان از ۳۶۸ دلار شروع می‌شود و با صدور جریمه‌های بعدی، رقم آن بالاتر می‌رود.

آقای دوسِت می‌گوید: «تغییر وضع ترافیک جلوی یک راننده، یا عبور یک آدم پیاده از خیابان، فقط کسری از ثانیه طول می‌کشد و اغلب باعث تصادف‌های حتمی می‌شود.»

در سال ۲۰۱۸، ICBC، دولت استانی و پلیس تلاش مضاعفی را برای جلوگیری از رانندگی با حواسِ پرت اعلام کردند. در ضمن اعلام شد که فناوری‌های جدید برای جلوگیری از رانندگی پرخطر، در کنار افزایش جریمه‌ها، استفاده خواهد شد.

محکومیت‌ها برای رانندگی پرخطر حالا مشمول یکی از طرح‌های ICBC به نام Driver Risk Premium هم می‌شوند—در این طرح راننده‌هایی که محکومیت‌های مرتبط با «رانندگی مجرمانه، قانون وسایل نقلیه موتوری، تجاوز از سرعت مجاز، جلب شدن کنار جاده‌ای (به ظن مصرف الکل و غیره)، یا استفاده غیرمجاز از وسایل الکترونیکی» دارند، بایستی هزینه اضافه‌ای بپردازند.

به بیان دیگر رانندگانی که چندین محکومیت به خاطر استفاده از وسایل الکترونیکی حین رانندگی داشته باشند، مجبور به پرداخت هزینهٔ بیمه‌ای حتی بالاتر از رانندگانی با یک محکومیت خواهند بود.

و آخر اینکه، قبلا حداکثر جریمه مرتبط با حواس‌پرتی حین رانندگی ۱,۲۶۰ دلار بود که حالا با ۷۴۰ دلار افزایش به ۲,۰۰۰ دلار رسیده است.

منبع: Dailyhive