Wednesday, April 24, 2024
17.4 C
Calgary

تمام وعده‌هایی که جیسون کنی در انتخابات 2019 آلبرتا داده است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا با پیروزی جیسون کنی در انتخابات شاهد تغییر اساسی در عرصه سیاسی خود خواهد بود. پس از چهار سال حضور حزب NDP در راس قدرت، حال با ورود UCP باید دید این حزب تا چه حد می‌تواند به وعده‌های خود که در چند ماه گذشته در کمپین‌های انتخاباتی داده‌اند، عمل کنند.

در ادامه به چند شعار انتخاباتی که جیسون کنی در کمپین‌های خود بر آن‌ها تاکید داشته اشاره شده است. بعلاوه سعی شده تاثیری که این وعده‌ها در صورت عملی شدن بر آینده آلبرتا می‌گذارند تا حدودی تشریح شود.

کاهش مالیات کارآفرینی

حزب UCP قول داده که مالیات مشارکت را کاهش دهد و میزان آن را از 12 به 8 درصد برساند. بنا به گزارشی که این حزب در تاریخ 4 مارس منتشر کرده، پیشبینی می‌شود این کاهش 55،000 شغل جدید ایجاد کند و موجب رشد 13 میلیارد دلاری اقتصاد استان تا سال 2023 شود.

کنی در این گزارش گفته: حزب UCP مالیات کارآفرینی را به منظور کم کردن نرخ مالیات استانی بر کارفرمایان تا میزان یک سوم نرخ کنونی، اجرایی خواهد کرد. ما قصد داریم در طول چهار سال آینده نرخ این مالیات را از 12 به 8 درصد برسانیم. این کار استان آلبرتا را یک بار دیگر به قطب اشتغال‌زایی و بهشت سرمایه‌گذاران تبدیل خواهد کرد. در این صورت آلبرتا پایین‌ترین نرخ مالیات برای کارفرمایان در کشور کانادا را ارائه خواهد داد.

لغو مالیات کربن

پیشبینی می‌شود نخستین اقدام دولت جدید آلبرتا لغو مالیات کربن باشد. با این کار بلافاصله شاهد اعمال مالیات کربن در نظر گرفته شده از سوی دولت فدرال خواهیم بود.

به علاوه لغو این مالیات موجب خواهد شد که هر نوع مالیات کربن بعدی تحت حفاظت قانون پرداخت کنندگان مالیات قرار گیرد. به این ترتیب اجرایی شدن هر مالیات دیگر بر فروش نیز نیازمند برگزاری همه‌پرسی خواهد بود.

برگزاری یک همه‌پرسی با موضوع برابری پرداخت‌ها

UCP در کمپین‌های انتخاباتی خود اعلام کرده که یک همه‌پرسی در تاریخ 18 اکتبر 2021 و برای برداشتن قانون برابری‌سازی در قانون اساسی برگزار خواهد کرد. این حزب اعلام کرده در صورتی که پیشرفتی در احداث خط‌ لوله ساحلی و لغو لایحه C-69 صورت نگیرد این کار را خواهد کرد.

در صورتی که این همه‌پرسی انجام شود، فشار بر دولت فدرال به منظور ایجاد تغییر در برنامه برابری‌سازی فدرال افزایش خواهد یافت.

متعادل کردن بودجه آلبرتا در چهارسال آغازین

UCP قول داده که بودجه استانی را تا سال 2022/2023 به تعادل برساند. آن‌ها قصد دارند این کار را با از بین بردن هدررفت، هزینه‌های اضافی و نیز هزینه‌های غیرضروری و ایجاد امکانات مالی کافی به منظور تامین مالی اولویت‌های کلیدی دولت، انجام دهند.

برای بخش صرفه‌جویی درنظر گرفته شده در این برنامه قرار است حقوق نخست‌وزیر به میزان 10 درصد و حقوق اعضای پارلمان به میزان 5 درصد کاهش پیدا کند. همچنین برنامه حزب NDP برای هزینه 3.7 میلیارد دلاری به منظور انتقال نفت خام از طریق خطوط راه‌آهن لغو خواهد شد. همچنین پروژه 590 میلیون دلاری مرکز آزمایشگاهی ادمونتون نیز متوقف می‌شود و به بخش خصوصی اجازه داده خواهد شد که خدمات خشکشویی را برای AHS انجام دهد.

اصلاح سیستم آموزشی آلبرتا

کنی در کمپین‌های انتخاباتی گفته بود که در صورت رسیدن به قدرت تغییرات NDP در مدارس و اصلاحاتی که لایحه 24 در سیستم آموزشی ایجاد کرده‌اند را لغو خواهد کرد. یکی از بخش‌های اصلی این لایحه الزاماتی بود که بر مدیران مدارس ایجاد می‌کرد تا گروه‌های همجنسگرا را در مدارس شکل داده و قوانین عمومی در مدارس ایجاد کنند که از دانش‌آموزان LGBTQ+ محافظت کند.

در صورت بازگشت به قوانین آموزشی سال 2014 استان، مقرراتی که اعضای گروه‌های همجنسگرای مدارس را مصون نگه می‌داشت و بر اساس آن معلمان امکان فاش کردن وضعیت جنسیت دانش‌آموزان با والدین را نداشتند، لغو خواهد شد. این قوانین از زمان اجرا مورد اعتراض مدارس خصوصی و والدین بوده‌اند.

برنامه آموزشی چهارده‌گانه کنی برای بازگشت به تقسیم 50/50 میان مدارک دیپلم و آموزش عالی در کلاس 12 اجرا خواهد شد. بعلاوه بر اساس این برنامه کارنامه‌ها نیز برای والدین قابل فهم‌تر می‌شوند، قرار است بودجه آموزشی بهبود و افزایش پیدا کند، ظرفیت کلاس‌های درس را مورد بررسی قرار گیرد و به آموزش Discovery نیز در مدارس پایان بیابد.

کنی در یک اطلاعیه که 25 مارس منتشر شد در اینباره گفت: از آن‌جایی که درک گزارش و کارنامه درس ریاضی برای والدین سخت‌تر شده، حزب UCP برنامه‌ تحصیلی را مجددا به حالت قبل باز می‌گرداند. این حزب اصول پیشین را به درس ریاضی بازگردانده و نقش کلیدی والدین در انتخاب نوع آموزش فرزندان خودشان را مجددا مورد تاکید قرار می‌دهد.

منبع: dailyhive