Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

اولین مزرعه عمودی پاک با برآیند انرژی صفر در کانادا ساخته می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا به زودی صاحب اولین مزرعه عمودی پاک با برآیند انرژی صفر —مزرعه‌ای که تولید انرژی آن کفاف مصرفش را می‌دهد— خواهد شد و این به لطف همکاری بین دانشگاه UTSC و سنتِنیال کالج (Centennial Collge) ممکن می‌شود.

این دو دانشگاهِ تحصیلات عالی برای ساختن منطقه‌ای به نام EaRTH همکاری خواهند کرد، هدف از این پروژه ایجاد یک قطب تکنولوژیکِ کاملا پاک و بسیار پیشرفته از راه پژوهش، برنامه‌ریزی آکادمیک و تجاری‌سازی است.

EaRTH که مخفف عبارت Environmental and Related Technologies Hub است در کمپ دانشگاه تورنتویِ اسکاربرو خواهد بود و یک قطب دانش و تمرین برای منطقهٔ تورنتوی بزرگ (GTA) می‌شود، البته با تمرکز بر توسعهٔ تکنولوژی‌های پاک.

اندرو آریفوزمان از UTSC می‌گوید: «همه ما می‌دانیم که آینده متعلق به تکنولوژی‌های پاک و پایدار است و این مشارکت باعث تقویت هر دو دانشگاه خواهد شد.»

UTSC به خاطر تخصصش در علوم محیطی مشهور است، و سنتِنیال کالج پیشروی مهارت‌های نوظهور حوزهٔ اقتصاد است.

آقای آریفوزمان می‌گوید: «این تعهد همکاری یک فرصت جذاب برای آوردن فعالیت‌های اقتصادی و مشاغل به بخش شرقی منطقهٔ تورنتوی بزرگ است که در آینده اهمیت آن بیشتر هم خواهد شد.»

بخش برجستهٔ این همکاری توسعهٔ اولین مزرعهٔ عمودیِ و آزمایشگاه زیستی در کانادا ست که «فناوری‌های نوآورانه‌ای را برای تولید غذا در محیط شهری توسعه می‌دهد.»

این مزرعه عمودی فرصت‌های تمرین و پژهوش در حوزه‌های مختلف مثل مدیریت پسماندها، انرژی پاک، طراحی ساختمان به روش پایدار، ذخیره آب، زراعت شهری و … را می‌دهد.

EMBEDCTF_View_02.jpg

«تمام اجزای ساختمان از گرمایش و سرمایش گرفته تا نورپردازیِ باغ عمودی، جزو عناصری هستند که دانشجویان، صنعت ساخت‌و‌ساز و گروه‌های توسعه‌دهنده با آنها تعامل خواهند داشت.» آقای اندروید پِترو، مدیر مرکز پروژه‌های استراتژیک و ارتباطات خارجی در سنتِنیال کالج با گفتن این حرف، می‌افزاید:

«هدف این است که بتوانیم در تمام سطوح برنامه‌نویسی، پژوهش، آزمایش، و فرصت‌های یادگیری تجربی، با این سازه تعامل کنیم.»

پترو می‌گوید که هدف از راه‌اندازی منطقهٔ EaRTH «آوردن صنایع، دولت، جامعه و دانشگاهیان در کنار هم است تا تکنولوژی پاکی را توسعه دهند که بتواند باعث بقای بهتر جوامع شود.»

هدف دیگر اتصال قطب‌های نوآوری در حوزه فناوری‌های پاک است طوری که از سرتاسر دنیا گرد هم آیند و شبکه‌ای بین‌المللی برای توسعه و پشتیبانی از این بخش شکل بگیرد.

قرار است این دو دانشگاه چندی دیگر توافقنامهٔ درک مشترک را امضا کنند و همینک فرآیند مشاوره برای ساخت مزرعهٔ عمودی را آغاز کرده اند.

پروفسور برنی کراتز از UTSC می‌گوید:

«این مزرعه عمودی تبدیل به منبع اصلی برای کمک به جوامع مختلف در سرتاسر کانادا در زمینه آب، غذا، هوا، انرژی، پسماند، طراحی پیشرفته و سیستم‌های یکپارچه می‌شود.»

«اینها همه حوزه‌های اصلی برای ساختن آینده‌ای با جوامع چالاک است که از پس مشکلات زیست محیطی خود بر خواهند آمد.»

منبع: DailyHive