Thursday, April 25, 2024
4.4 C
Calgary

داده‌های تاریخی آلبرتا می‌گویند که بارش برف بهاری پدیدهٔ نادری نیست

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

داده‌های هواشناسی دروغ نمی‌گویند، اما گاهی آدم آرزو می‌کند که ای کاش می‌گفتند.

The Weather Network می‌گوید که بارش برف امروز شنبه در کلگری قطعی است، و در حالی که ۱۰-۱۵ سانتی‌متر بارش بعد از چند روزِ گرم می‌تواند نگرانی ایجاد کند، ما تصمیم گرفتیم که نگاهی به ۱۰ سال اخیر داشته باشیم تا ببینیم که بهار در کلگری چقدر ممکن است برفی باشد.

به ۲۰۱۹ نگاه کنید که یک آوریل تقریبا بدون برف را داشته‌ایم، در ۲۶ روز گذشته فقط ۰.۳ سانتی‌متر برف باریده است. مارس امسال هم ۸.۲ سانتی‌متر برف بارید و در فوریه، حتما یادتان هست که ۳۳.۸ سانتی‌متر برف آمد!

اما این‌ها را می‌دانیم چون همین تازگی‌ها رخ دادند.

۱۰-۱۵ سانتی‌متر برفی که قرار است در ۳۶ ساعت آینده ببارد، زمانی قابل تحلیل است که به سال‌های گذشته نگاه کنیم—و، حالا که مشغول آن هستیم بیایید تاریخچه مِی را هم ببینم.

طبق اطلاعات weatherstats.ca در آوریل ۲۰۱۸ در کلگری ۲۴.۶ سانتی‌متر برف آمده بود، و در ۲۰۱۷ مقدارش ۱۶.۶ سانتی‌متر بود، در ۲۰۱۵ فقط ۵.۴ سانتی‌متر، در ۲۰۱۴ حدود ۱۳.۶ سانتی‌متر، در ۲۰۱۳ هم ۱۱.۸ سانتی‌متر، و در ۲۰۱۲ تقریبا ۲۷.۱ سانتی‌متر، و در ۲۰۱۱ عدد باورنکردنی ۵۸ سانتی‌متر.

۲۰۱۶ تنها سالی در دهه گذشته بوده که آوریل شاهد بارش برفی در کلگری نبوده‌ایم. البته در مِی آن سال ۰.۲ سانتی‌متر برف بارید، که اگر نمی‌بارید هم کسی تفاوتی احساس نمی‌کرد.

پس، بله، کلگری متاسفانه طبق عادت این ۱۰ سال اخیر دوباره در آوریل شاهد بارش برف سنگینی خواهد بود.

پیش‌بینی هوا را برای هفتهٔ آینده می‌بینید:

calgary.png

برای امروز و فردا چکمه‌های برفی خودتان را آماده کنید. اما روزهای بعدی احتمالا آرام خواهند بود و چیزی جز آسمان آبی با ابرهای زودگذر نخواهیم داشت.

نگاهی به تاریخچه هواشناسی کلگری می‌گوید که شاید مِی امسال هیچ بارش برفی را در کلگری نبینیم.

آنطور که قبلا نوشتیم، مِی ۲۰۱۶ فقط ۰.۲ سانتی‌متر برف بارید و بعد تابستان از راه رسید. اما سال‌های قبل مِی چگونه بوده است؟ در ۲۰۱۵ بارش برف ۵.۵ سانتی‌متر بود و ۲۰۱۴ حدود ۱۵.۶ سانتی‌متر. در ۲۰۱۲ بارش ۱۲.۶ سانتی‌متر بود ولی در ۲۰۱۰ بالاتر و روی ۲۳.۲ سانتی‌متر بود. بارش مِی ۲۰۰۹ هم فقط ۰.۴ سانتی‌متر بود.

هر سال دیگری بین ۲۰۰۹ و ۲۰۱۹ که در بالا ذکر نشده، در ماه مِی کلگری بارش برفی هم نداشته است.

Screen-Shot-2019-04-26-at-3.04.51-PM.png

به هر حال… هیچ چیزی را با اطمینان نمی‌شود گفت.

منبع: Daily Hive