Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

مردم آلبرتا در انتخابات ۲۰۱۹ رکورد حضور ۴۴ سال اخیر را شکستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فرقی ندارد خروجی انتخابات آلبرتا در سال ۲۰۱۹ چه فرد و چه حزبی بوده است، همه اهالی آلبرتا باید حداقل به یک چیز افتخار کنند: امسال تعداد رای‌دهندگان این استان رکورد چهار دههٔ اخیر را شکسته و بی‌سابقه بوده است.

Elections Alberta در جمعه‌ای که گذشت آمار غیررسمی شمارش آرا را اعلام کرد: ۱,۸۸۰,۵۰۸ آلبرتایی در روز انتخابات، در انتخابات زودهنگام، یا از طریق رای‌دهی با نامه، رای خودشان را به صندوق رسانده‌اند.

۲,۶۴۳,۴۵۳ نفر برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده بودند و این یعنی نرخ مشارکت ۷۱.۱٪ بوده است—که حتی از پیش‌بینی‌های اولیه روز بعد از انتخابات هم بالاتر است.

رکوردهای مشارکت در انتخابات آلبرتا از سال ۱۹۷۵ نگهداری شده‌اند، بنابراین آمار دقیق انتخابات قبلی را در اختیار نداریم. اما به توجه به همین سال‌های محدود، می‌توان گفت که نرخ مشارکت امسال در ۴۴ سال گذشته سابقه نداشته است.

Screen-Shot-2019-04-15-at-11.08.25-AM.png

بالاترین نرخ مشارکت به سال ۱۹۳۵ برمی‌گردد که ۸۱.۸٪ از واجدین شرایط پای صندوق‌ها حاضر شدند. کمترین نرخ مشارکت هم ۴۰.۶٪ بوده که همین ۱۱ سال پیش یعنی در ۲۰۰۸ ثبت شده است.

نگاهی به آمار بقیه استان‌ها نشان می‌دهد که آلبرتا معمولا مشارکتی بالاتر از میانگین داشته است. برای مقایسه، در دههٔ گذشته ۵۵٪ از اهالی بریتیش کلمبیا در رای‌گیری‌ها شرکت کرده‌اند، و اونتاریو از سال ۱۹۹۵ به این سو هرگز مشارکتی بالای ۶۰٪ را ندیده است.

منبع: Daily Hive