Friday, April 26, 2024
7.2 C
Calgary

احداث تله کابین در ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک گام دیگر بسوی احداث تله کابین در ادمونتون برداشته شده است. این خط که هدف آن جابه‌جایی عموم مردم می‌باشد، قرار است در شمال رودخانه ساسکاچوان ساخته شود.

هفته گذشته، انجمن شهرداری ادمونتون، برای اولین بار مطالعات اولیه ساختن تله کابین را از منطقه مرکز شهر به رودخانه تاریخی قدیمی (منطقه سرگرمی شامل تئاتر، کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه ها) آغاز کرد. مشاوران این تجزیه و تحلیل کارمندان شرکت Prairie Sky Gondola هستند.

پروژه احداث تله کابین در ادمونتون توسط شرکت‌های خصوصی پیشنهاد شده است. تمام جنبه های تله‌کابین از جمله طراحی، ساخت و ساز، تعمیر و نگهداری و عملیات، به صورت خصوصی تامین می شود و هیچ هزینه‌ای را دولت نخواهد پرداخت.

برای تایید مسیر ۳ کیلومتری تله‌کابین، راه درازی در پیش است اما به احتمال زیاد نقطه شروع آن در Old Strathcona خواهد بود. اگر نتایج مطالعه ۵۷٬۰۰۰ دلاری مطلوب باشد، تحقیقاتی با جزییات بیشتر شامل پتانسیل اقتصادی تله کابین و تاثیر آن بر مناطق روستایی و اطراف رودخانه‌ها انجام خواهد شد.

شرکت Prairie Sky Gondola قصد دارد که این تله کابین به سیستم حمل و نقل عمومی شهر متصل شود و مسافران بتوانند آن را به گذرنامه ماهانه خود اضافه کنند. سایر مسافران نیز می‌توانند در پایانه‌های تله کابین بلیت تک سفره را تهیه نمایند.


اکثر تله‌ کابین‌ها در مناطق کوهستانی و برای اسکی بازان احداث می‌شوند اما با توجه به ظرفیت بالا، حمل و نقل عمومی سریع و جذاب بودنشان برای مسیر کوتاه در کنار هزینه ساخت و استفاده کم احداث آنان رو به افزایش است.

احداث تله کابین نسبت به حمل و نقل‌های ریلی به زمان کوتاه‌تری نیاز دارد و تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه نیز می‌شود.

در سراسر جهان تله کابین‌های محلی ظرفیت در هر ساعت و برای هر مسیر (pphpd) را ۴٬۰۰۰ نفر افزایش می‌دهد. در مقایسه سیستم LRT ادمونتون با ۵٬۰۰۰ pphpd راه اندازی خواهد شد.

از دیگر تله‌ کابین‌هایی که از مسیرهای آبی عبور می‌کنند می‌توان به تله ‌کابین هواپیمایی امارات در لندن که از روی رودخانه تایمز و تله‌ کابین سنگاپور که از بندر Keppel می‌گذرپ و به جزیره سنتوسا می‌رسد، اشاره کرد.

احداث چندین خط تله‌ کابین دیگر نیز برای دیگر شهرهای مهم کانادا پیشنهاد شده است.

در تورنتو تله کابینی به طول ۱ کیلومتر که به Don Valley می‌رسد و جاذبه‌ای تفریحی و گردشگری خواهد بود.

در مترو ونکوور نیز TransLink پیشنهاد ساخت تله‌ کابین ۲.۷ کیلومتری با گنجایش بالا را بین SkyTrain’s Production Way-University Station و قله کوه Burnaby داده است تا به عنوان محوطه اصلی دانشگاه Simon Fraser از آن‌جا استفاده شود. برای احداث این تله کابین در حومه ونکوور هزیینه‌ای حدود ۲۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

منبع: Dailyhive