Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

پیکر سه کوهنورد مفقود شده در بهمن پارک ملی بنف پیدا شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به گفته سازمان پارک‌های ملی کانادا پیکر سه کوهنورد برجسته و باتجربه که بر اثر ریزش بهمن سهمگین در پارک ملی بنف کشته شده بوده‌اند، پیدا شده است.

هنزیوگ آئور و دیوید لاما اتریشی که 35 و 28 سال سن داشتند به همراه جس راسکلی 36 ساله و کانادایی در روز سه‌شنبه 16 آوریل بر روی رخ شرقی قله Howse در منطقه یخچالی Parkway در حال تلاش بوده‌اند.

کارشناسان ایمنی این سازمان بلافاصله پس از باخبر شدن از وقوع حادثه در محل سانحه حاضر شدند. آن‌ها از وقوع چندین بهمن و مشاهده لوازم کوهنوردی در محل حادثه خبر دادند.

به گفته سازمان پارک‌های کانادا، در همان روز یک هلیکوپتر را برای عملیات جست‌وجو به محل حادثه اعزام گردید و پس از آن مشخص شد که هر سه کوهنورد بر اثر بهمن جان باخته‌اند.

شلی هامفریز که فرمانده این عملیات بوده طی یک کنفرانس تلفنی گفت: ما از طریق هلیکوپتر یک سگ زنده‌یاب و مربی‌های آن را در محل حادثه پیاده کردیم. این سگ پس از جست‌وجوی محل حادثه توانست محل کوهنوردان را پیدا کند. بعد از آن تیم جست‌وجو در محل پیاده شد و توانست در همان نقطه پیکر هر سه کوهنورد را از زیر برف خارج کند.

سازمان پارک‌های کانادا می‌گوید که رخ شرقی قله Howse کاملا دورافتاده و بسیار خطرناک است و کوهنوردی در آن به مهارت‌های فنی بالا و شناخت کافی و دقیق درباره بهمن نیاز دارد.

بر اساس تصاویر بازیابی شده از لوازم این کوهنوردان، خانواده راسکلی تایید کرده‌اند که در روز سه‌شنبه 16 آپریل هر سه کوهنورد با موفقیت توانسته بودند این قله را صعود کنند. به این ترتیب حادثه بهمن هنگام فرود کوهنوردان از قله رخ داده است.

برایان وبستر که مدیر ایمنی بازدیدکنندگان در پارک ملی بنف است اظهار داشت که در روز وقوع این حادثه یک اطلاعیه عمومی درباره خطرات بالای بهمن‌های بهاره منتشر شده بود. او می‌گوید: در طول روز خطرات بهمن بر اساس ساعت و ارتفاعی که در آن قرار دارید می‌تواند متفاوت باشد.

سازمان پارک‌های کانادا می‌گوید که این حادثه دلخراش آنها را بسیار متاثر و متاسف کرده است. این سازمان در ادامه می‌افزاید که حادثه اخیر نشان می‌دهد در صورت بروز یک بهمن با این وسعت و شدت، احتمال زنده ماندن شما در صورت داشتن مهارت‌های بالا و توانایی کافی نیز، تقریبا ناممکن خواهد بود.

به گفته سازمان پارک‌های ملی کانادا تعداد بهمن‌های مرگباری که زمستان امسال در پارک ملی بنف و پارک ملی یوهو رخ داده، به شش عدد رسیده است.

منبع: dailyhive